خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش دیپ پنیری با چدار

آموزش دیپ پنیری با چدار

800 سال پیش پنیر چدار را فردی انگلیسی بنام سامرست مقداری شیر را در غار Chedd Gorge جا گذاشت و وقتی که برگشت دید شیر به یک پنیر زرد رنگ تبدیل شده و در واقع دما و رطوبت ثابت این غارها، بهترین محیط برای رسیدن پنیر چدار بود. چدار، با طعم ترشی ملایم و نمکین و تیزی مخصوص به خود، محبوب ترین پنیر انگلستان و دومین پنیر محبوب در آمریکاست. نوعی سس پنیر چدار یا همان دیپ پنیر چدار برای سرو در کنار انواع غذاهای گوشتی مثل استیک، فست فود، چیپس و سیب زمینی، ساندویچ همبرگر، چیز برگر، هات داگ و پاستا و سبزیجات گریل و کبابی در سرتاسر دنیا تهیه و بسیار مطلوب و وحبوب شد. یک سس زرد رنگ با طعمی خاص و پنیری که بر پایه پنیر چدار و سس سفید درست می‌شود.


مواد لازم برای 8 قسمت

1-1/2 لیوان شیر

1-1/4 لیوان پنیر چدار رنده شده

1/4 لیوان پنیر پارمسان رنده شده

1/4 قاشق چایخوری پودر پیاز

1/8 قاشق چایخوری فلفل سفید

  2 قاشق غذاخوری کره

  2 قاشق غذاخوی آرد

 

طرز تهیه : 

اول در یک قابلمه مناسب کره را روی شعله متوسط گاز آب کنید. وقتی کره آب شد (مراقب باشید نسوزد) آرد را کم کم به کره اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شود.

در نهایت باید رنگ آرد و کره طلایی شده و طعم خامی آرد گرفته شود. سپس شیر را کم کم اضافه کنید و مرتب حین اضافه کردن شیر هم بزنید. فلفل سفید و پودر پیاز را هم اضافه کنید و هم بزنید. روی شعله ملایم گاز حدود ۳۰ دقیقه زمان می‌برد که سس به غلظت برسد. در این مدت باید مرتب مراقب سس باشید که ته نگیرد و آن را هم بزنید.

 سس به غلظت فرنی رسید آن را از روی شعله گاز بردارید و پنیر چدار رنده شده و پنیر پارمزان رنده شده را هم اضافه کنید. مرتب سس را با همزن دستی یا چنگال هم بزنید تا کاملا یکدست و صاف شود. سس پنیر یا دیپ پنیر چدار یا همان دیپ چیز شما آماده است. این سس را می‌توانید به مدت ۱ روز در یخچال نگهداری کنید


دیپ چیست؟

قبل از درست کردن دیپ که اتفاقا با انواع پنیر مثل پنیر فتا هم درست می‌شود بد نیست تفاوت دیپ با سس را بدانید. انواع دیپ در واقع یک نوع دیش ساید است که برای سرو در کنار انواع غذای اصلی، سبزیجات و فینگر فود و پیش غذاهایی مثل سمبوسه و کراکر استفاده می‌شود. دیپ یک مایع غلیظ است که معمولا یک تکه غذا را در آن غوطه‌ور و میل می‌کنند.

 پایه دیپ معمولا ماست، خامه ترش، شیر، پنیر نرم و سس مایونز است. انواع دیپ سبزیجات مثل آرتیشو یا کنگرفرنگی، دیپ اسفناج، حمص و … بسیار محبوب و پرطرفدارند. اتفاقا مشهورترین دیپ جهان ماست موسیر برای سرو در کنار چیپس است. به این ترتیب احتمالا قدیمی‌ترین دیپ ایرانی هم نان و ماست است.

سس پنیر چدار یا همان دیپ پنیر چدار برای سرو در کنار انواع غذاهای گوشتی مثل استیک، انواع فست فود، چیپس و سیب زمینی، انواع ساندویچ همبرگر و چیز برگر، هات داگ و پاستا و سبزیجات گریل و کبابی در سرتاسر دنیا بسیار محبوب است.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده