دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش سالاد گیاهی پاستا با سس پستو

آموزش سالاد گیاهی پاستا با سس پستو

یک رژیم غذایی مدیترانه ای با الهام از سالاد ماکارونی پستو وگان که دارای سبزیجات است و در یک سس گردوی تست شده ریخته می شود. یک ظرف سالاد مناسب برای پذیرایی در مهمانی ها و یک شام سبک ساده ولی مقوی و خوشمزه وگان و بدون گلوتن است.

اگر با رژیم مدیترانه ای آشنا نیستید ، مدتی است که محبوبیت زیادی پیدا کرده است و مطالعات نشان می دهد که می تواند باعث کاهش وزن شود و به جلوگیری از حمله قلبی ، سکته مغزی ، دیابت نوع 2 ، مرگ زودرس کمک کند وهمینطور به سلامتی دستگاه گوارش کمک می کند و بهتر از سایر رژیم های غذایی است.

بنابراین یک رژیم مدیترانه ای خوب ، این مبتنی بر غذاهایی است که معمولاً در کشورهایی که با دریای مدیترانه هم مرز هستند مانند- ایتالیا ، یونان ، اسپانیا و ترکیه این سالاد مصرف می شود. 

تمرکز رژیم غذایی شامل غذاهای کامل مانند سبزیجات ، غلات سبوس دار ، لوبیا ، آجیل (مانند گردو!) ، میوه و روغن زیتون فوق العاده بکر است. ماهی ، گوشت بدون چربی ، لبنیات و تخم مرغ گاهی خورده می شود ، اما گوشت قرمز به ندرت خورده می شود. غذاهای دوری شده شامل قند ، روغن فرآوری شده و غلات تصفیه شده اضافه می شوند.

همانطور که می دانید یک رژیم متعادل است که عمدتا روی غذاهای کامل و واقعی متمرکز است. از بین تمام رژیم های غذایی خارج از کشور ، رژیم غذایی مدیترانه ای نزدیکترین نوع غذاییبه ذائقه همه است.


مواد لازم استفاده شده در این غذا در تمام منازل یافت می شود و مهم نیست که اگر ماکارونی فنری ندارید می توانید از انواع ماکارانی های فرم دار استفاده کنید و یا اگر در دستور داده شده آرگولا نوشته جایگزین آن را ریحان بگذارید، امر مهم در آشپزی همین جابجایی ها و خوشمزه گی غذا است . پس مواد لازم در دو بخش است بخش اول شامل تهیه سس پستو است که سبزی آروگولا ، ریحان ، روغن ، آب لیمو ، سیر و نمک است

بخش دوم شامل ماکارونی روتینی ، نخود فرنگی ، روغن زیتون ، نمک دریایی ، دانه‌های کاج یا مغز گردو ، گوجه فرنگی گیلاسی خرد شده و سبزی آروگولا یا شابانک است.

پاستا را طبق دستورالعمل داده شده پشت بسته آن طبق معمول بپزید. حتماً توجه داشته باشید که به آب آن نمک اضافه کرده باشید. پس از اینکه پاستا کاملاً پخته شد آن را از روی حرارت بردارید و آبکش کنید و با آب خنک بشویید و آبکش کنید. بگذارید ماکارونی حدود 5-10 دقیقه خنک شود. نشاسته اضافی گرفته و از چسبندگی جلوگیری شود.

دانه‌های کاج یا مغز گردو را در یک تابه کوچک روی حرارت متوسط تفت دهیدو در تمام مدت حواستان به گردوها باشد تا نسوزد و مجبور نباشید سالاد خود را گردوهای سوخته میل کنید. سس پستو را با اضافه کردن آروگولا ، ریحان ، روغن ، آب لیمو ، سیر و نمک در میکسر یا مخلوط کن بریزیدو هم زده تا یک سس یکدست و صافی داشته باشیدو گردو را هم اضافه کنید تا گردوها به کاملا خرد و به قوام سس کمک کند بعد این سس را کنار بگذارید.

دستور تهیه برای 6 نفر

مواد لازم : برای سس

1/4 قاشق چای خوری نمک دریایی

1/2 فنجان گردو

1/3 فنجان روغن زیتون

1 فنجان آروگولا

1 فنجان ریحان

1عدد لیمو آبگرفته شده

1حبه سیر


مواد لازم : برای سالاد

455 گرم ماکارونی شکلی

455 گرم نخود فرنگی

1/4 فنجان گردو

1 فنجان گوجه گیلاسی

1 فنجان آروگولا

1 فنجان برای ماکارانی

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون

  نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه :

ماکارانی را در یک کاسه مخصوص سالاد بریزید و سس پستو، زیتون‌های سبز و دانه‌های کاج یا مغز گردوی تفت داده را به آن اضافه کنید. تکه‌ های گوجه فرنگی، نخود فرنگی، روغن زیتون و برگ‌های ریحان تازه را به آرامی با پاستا مخلوط کنید و ترکیب را خوب هم بزنید.

در صورت تمایل ، نمک و فلفل آن را بدلخواه تنظیم کرده و تمام ترکیب را با هم مخلوط کنید و این سالاد تقریباً تمام مؤلفه های اصلی رژیم مدیترانه ای را در این دستور العمل گنجانیده شده و بسیار خوشمزه است.سالاد ماکارونی پستو با گردو و کمی جوانه ریحان که برای تزیین روی سالاد قرار دادید آماده سرو است.


نکات این سالاد

سبزیجات: نخود فرنگی ، گوجه فرنگی گیلاسی ، آرگولا تازه و ریحان تازه استفاده شده است.

غلات سبوس دار: ماکارانی که از آرد سفید کامل ، و بدون گلوتن است استفاده شده و شما میتوانید بجای آن از انواع ماکارانی های فرم دار با آرد برنج و یا از انواع نودل ها با طعم های مختلف هم استفاده کنید.

آجیل: برای تهیه سس پستو وگان از گردو استفاده کردم که عطر و طعم فوق العاده ای به این سالاد و سس می بخشد و یک سس بدون چربی مصنوعی و سالم خواهید داشت و گردو از نظر تاریخی بخشی از رژیم مدیترانه ای به دلیل داشتن خواص سالم برای قلب بوده است.

روغن فوق العاده روغن زیتون بکر: سس پستو را با روغن زیتون حتما تهیه کنید ، چون چربی های سالم و طعم کامل و بی نظیر ی که در این روغن هست هم طعم غذا را بسیار مطلوب و خوشمزه میکند و هم برای بدن مفید است.حتما در آشپزی اگر می توانید از این روغن عالی استفاده کنید.

این روغن برای رژیم هایی که می گیرید هم مفید است و هیچ مشکلی ایجاد نمی کند و باعث می شود چیزهای طعم همه چیز تغییر کند ، به جذب ویتامین های محلول در چربی کمک می کنند و باعث می شوند پوست و موهای شما مرطوب و زیبا شوند. از تمام روغن های سالم را حتما استفاده کنید.

اگر عاشق پنیر باشید،در این سالاد ماکارونی کمی هم پنیر فتا اضافه کنید خوشمزه می شود.

ارزش تغذیه ایی :

    اندازه خدمت: حدود 1/2 لیوان

    کالری: 195

    شکر: 1 گرم

    چربی: 10 گرم

    کربوهیدرات ها: 25 گرم

    فیبر: 2 گرم

    پروتئین: 4 گرم

درباره آرگولا یا شابانک سبزی سالاد

همچنین این سبزی را در هر کشوری به یک نام می شناسندو در فروشگاه ها و هایپر مارکت ها یا در مکان هایی که سبزیجات و قسمت مواد غذایی خارجی بسته بندی شده این سبزی بفروش می رسد. ولی این سبزی مانند کاهو با برگ سبز با پروتئین بسیار قلیایی با عطر و طعم تند و فلفلی است که سیستم خون و لنفاوی را تمیز می کند. به دلیل داشتن گوگرد بسیار زیاد ، آروگولا برای پوست و تصفیه کبد بسیار عالی است. با روغن زیتون و سرکه سیب ،ضد سرطان ، ویتامین های A ، C ، K ، اسید فولیک را داراست و از نظر ظاهری شباهت زیادی با برگ های تربچه دارند.

از آن در سالادهای مخلوط به همراه سایر برگهای لطیف و سس لیمو با سیر استفاده می شود که مخصوصا به طعم آن بسیار کمک می کند.

آرگولا یک سبز فلفل دلمه ای و خاص است که در منطقه مدیترانه سرچشمه گرفته است. همچنین به عنوان سرخچه ، موشک سالاد و سرو ایتالیایی شناخته می شود. Arugula عضو خانواده Brassica یا Cruciferous است.این طبقه بندی شامل بیشتر سبزیجات خاردار مانند جوانه بروکسل ، کلم ، گل کلم و کلم بروکلی است.

محبوبیت Arugula به همان اندازه از مزایای سلامتی آن با سلیقه آن ارتباط دارد. یک مطالعه منبع معتبر ، آرگولا را از نظر داروی مقابله با سرطان بسیار بالا ذکر می کند.

این سبزی خوشمزه یک ماده غذایی مغذی است که دارای فیبر و فیتوشیمیایی است. آرگولا از نظر قند ، کالری ، کربوهیدرات و چربی کم است. این ماده غذایی حاوی چندین ماده مغذی حیاتی است. این شامل:

کلسیم ، که به خون کمک می کند تا به طور عادی لخته شود. همچنین برای سلامتی استخوان ، سلامت دندان ، عملکرد عضلات و عملکرد عصب ضروری است.

پتاسیم ، یک ماده معدنی و الکترولیتی است که برای عملکرد قلب و عصب بسیار مهم است. همچنین به عضلات کمک می کند که به طور طبیعی منقبض شوند. پتاسیم به کاهش اثرات منفی سدیم کمک می کند و به همین دلیل ممکن است برای افرادی که فشار خون بالایی دارند مفید باشد.

فولات ، یک ویتامین B. این به حمایت از تولید DNA و سایر مواد ژنتیکی کمک می کند. این امر به ویژه برای زنانی که باردار هستند یا قصد بارداری دارند بسیار مهم است. کمبود فولات در زنان باردار ممکن است منجر به اسپینا بیفیدا ، نقص لوله عصبی شود.

ویتامین C ، یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که به حمایت از سیستم ایمنی بدن کمک می کند. همچنین به اسید اسکوربیک اسید معروف است ، ویتامین C برای سلامتی بافت و جذب آهن از مواد غذایی حائز اهمیت است. ویتامین K که به انعقاد خون کمک می کند. اگر به داروی رقیق کننده خون مانند وارفارین (کوادامین) احتیاج دارید ، قبل از تغییر عادت غذایی ، با ویتامین K در مورد مصرف ویتامین خود صحبت کنید.

ویتامین A ، اصطلاح چتر برای گروهی از رتینوئیدهای محلول در چربی است. ویتامین A یک آنتی اکسیدان قدرتمند است ، که از عملکرد سیستم ایمنی ، رشد سلول ، دید در شب و سلامت کلی چشم پشتیبانی می کند. همچنین برای کمک به حفظ عملکرد کلیه ، ریه و قلب کار می کند.

بر خلاف بسیاری از سبزیجات سالاد با طعم ظریف ، غذای بسیار خاص و فلفل arugula به سالادها و سایر غذاهای سرد می افزاید. مانند جعفری ، می توان آن را جوید تا به مبارزه با نفس ترش کمک کند.

Arugula را می توان علاوه بر یا به جای آن ، بیشتر انواع کاهو و گیاهان نیز استفاده کرد. همچنین دارای یک شکل مشخص برگ است. گل ها ، دانه ها و برگ های آروگلا همه خوراکی هستند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده