بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه فنجان های توری با جو دوسر با گاناش و مربای توت فرنگی

طرز تهیه فنجان های توری با جو دوسر با گاناش و مربای توت فرنگی

من به راحتی این کوکی های توری بلغور جو دوسر را دوست دارم ، با عطر و طعم خوشمزه و ظاهر فانتزی آنها. ظاهر توری آنها از روشی است که کلوچه ها هنگام پخت پخش و یا پهن نمیشوند. همانطور که خنک می شوند ترد و بسیار خوش طعم می شوند. می توانید از آنها در تمام طول سال در کنار قهوه یا چای یا ساندویچ با شکلات برای موارد خاص لذت ببرید. 

سعی کنید کوکی های توری را به شکل فنجان درآورید . در حالی که هنوز گرم است ، کوکی ها را از ظرف خارج کرده و روی لیوان های وارونه یا حتی قالب های مافین قرار داده و به آرامی فشار دهید تا به شکل کاسه درآیند. کاسه ها لازم نیست کاملاً منحنی باشند ، شکل نامنظم آنها ممکن است جالب تر باشد.

همانطور که برای پر کردن ، تغییرات نامحدود است. من تا آخر دنبال شکلات رفتم بنابراین تصمیم گرفتم فنجان هایم را با گاناش شکلات زده شده ، مربا توت فرنگی تازه و خامه زده شده پر کنم. امیدوارم شما هم مثل ما اینها را دوست داشته باشید. لذت ببرید!

clockزمان آماده سازی 30 دقیقه

clockزمان پخت 18 دقیقه

clockکل زمان 48 دقیقه

مواد لازم : برای حدود 7-8 وعده 

کلوچه های توری بلغور جو دوسر

1/4 فنجان (30 گرم) آرد همه منظوره

1/2 قاشق چایخوری (2 گرم) نمک

1/2 فنجان (45 گرم) جو دو سر سریع

1/4 فنجان (56 گرم) کره بدون نمک

2 قاشق غذاخوری (30 گرم) شکر

2 قاشق غذاخوری (30 گرم) شکر قهوه ای روشن

1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) شیر

1 قاشق چایخوری (5 گرم) عصاره وانیل

مواد لازم : برای مربای توت فرنگی

توت فرنگی تازه یا یخ زده 5 اونس (150 گرم )

1/4 فنجان (50 گرم) شکر

1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) آب یا آب لیمو

مواد لازم : برای گاناش شکلات زده شده

150 گرم شکلات نیمه شیرین

150 گرم خامه زده شده

1/2 فنجان (120 میلی لیتر) خامه زده شده ، خنک شده برای تزئین

طرز تهیه :

ابتدا مربای توت فرنگی را آماده کنید . توت فرنگی ، شکر و آب یا آبلیمو را در قابلمه کوچکی قرار دهید و در حالی که مرتبا هم می زنید جوش بیاید. بگذارید حدود 10 دقیقه بجوشد و یا غلیظ شود و سپس از روی حرارت برداشته شود. کنار بگذارید تا خنک شود.

گاناش شکلاتی را آماده کنید. شکلات را درون یک کاسه ضد حرارت قرار دهید. کرم را در قابلمه کوچکی داغ کنید تا تقریباً تا لبه ها بجوشد. از روی حرارت برداشته و روی شکلات بریزید. اجازه دهید 1-2 دقیقه بماند و سپس هم بزنید تا یکدست شود. به مدت 60 دقیقه در یخچال قرار دهید.

در همین حال ، فنجان های توری شیرینی بلغور جو دوسر را تهیه کنید .

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (180 درجه سانتیگراد) گرم کنید. توی دو سینی را با کاغذ روغنی پوشش دهید.

در یک قابلمه کوچک کره ، شکرها ، نمک و شیر را با هم مخلوط کنید و روی حرارت خیلی کم هم زده تا گرم و به جوش بیاورید. سپس از روی حرارت بردارید. جو دوسر ، آرد و وانیل را هم اضافه کرده هم بزنید. ۱قاشق چای خوری از خمیر برداشته و با فاصله حدود 5 اینچ (13 سانتی متر) روی ورق های توی سینی آماده شده با فاصله قرار دهید . حدود 7 یا 8 کوکی می توانید درست کرده و بعد سینی ها را توی فر به مدت 7-9 دقیقه یا تا زمانی که طلایی شود و خوب پخش شود ، آن را بپزید. بعد از پخت از فر خارج کرده و بگذارید حدود 1-2 دقیقه توی سینی خنک شود.

برای اینکه فرم کاسه را بگیرد می توانید پشت لیوان و یا کاسه های تکی یا مافین قرار داده و کمی به سمت پائین ظرف به آرامی فشار دهید تا به شکل کاسه درآید.اگر کوکی ها قبل از شکل گرفتن سفت شوند همه آنها دوباره 1 دقیقه بیشتر به توی فر برمی گردند تا دوباره گرم و انعطاف پذیر شوند. بگذارید 1-2 دقیقه بیشتر روی ظروف استفاده شده بمانند تا کمی سفت شود. 

قبل از سرو :

خامه را کاملا هم زده تا فرم دار و سفت شود و بعد توی کیسه مخصوص شیرینی بریزید و یک ماسوره 1M بریزید و بعد گاناش شکلاتی را هم بزنید تا سفت و رنگ آن روشن تر شود.

گاماش را هم در یک کیسه جدا مجهز به نوک 1Mبریزید و بعد با گاناش توی فنجان های کلوچه توری را پرکنید وحدود 1 قاشق چای خوری مربای توت فرنگی روی آن بریزید و در آخرروی آن را با خامه فرم گرفته پر کنید.

ارزش غذایی

1 خدمت از 7 - چربی: 24.5g ، چربی اشباع شده: 14.9g ، کربوهیدرات: 31.5g ، شکر: 20.8g ، فیبر: 2.2g ، پروتئین: 3.2g ، کلسترول: 57mg ، 176mg سدیم 8٪، ویتامین D 4mcg 22 ٪ ، کلسیم 45mg 3٪ ، آهن 1mg 7٪ ، پتاسیم 162mg 3٪ ، درصد درصد روزانه بر اساس رژیم 2000 کالری است


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده