دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه کیک موس شکلات سفید

طرز تهیه کیک موس شکلات سفید

اگر چای سبز را دوست دارید حتماً باید این کیک موس شکلات سفید را امتحان کنید. یک کیک شکلاتی بدون آرد و به دنبال آن لایه ای از موس شکلات سفید و روی آن یک شکلات سفید و موس ماتچا قرار دارد ، نه تنها بچشم نواز است بلکه دارای بافت عالی و ترکیب عطر و طعم شگفت انگیزی است.

شکلات سفید ترکیب خوبی با ماتچای تلخ ایجاد می کند و تعادل خوبی بین تلخ و شیرین ایجاد می کند. این کیک موس شکلات سفید یک شیرینی فاقد گلوتن است ، تهیه آن آسان است و می توان آن را از قبل تهیه کرد. 


زمان آماده سازی

ساعت45 دقیقه

زمان پخت

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

ساعت25 دقیقه

کل زمان

ساعت1 ساعت و 10 دقیقه

مواد لازم : برای حدود 8-10 وعده

کیک شکلاتی بدون آرد

70 گرم یا 5 قاشق غذاخوری کره

70 گرم یا 1/3 فنجان شکر

100 گرم شکلات نیمه شیرین 

2 تخم مرغ ، جدا شده

1 قاشق غذاخوری (8 گرم) پودر کاکائو شیرین نشده

1/4 قاشق چایخوری (1 گرم) نمک


مواد لازم : برای موس

300 گرم شکلات سفید ، خرد شده در قطعات کوچک

240 گرم خامه زده شده

400 گرم خامه زده شده خنک ، به دو قسمت تقسیم شده

1 قاشق غذاخوری (10 گرم) پودر ژلاتین

1/4 فنجان (60 میلی لیتر) آب سرد

2 قاشق غذاخوری (12 گرم) پودر ماتچا

2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) آب گرم

طرز تهیه :

کیک شکلاتی بدون آرد را آماده کنید . یک قالب شکل فنری 8 اینچی (20 سانتی متری) (با پایه قابل جدا شدن) را با کاغذ روغنی چرب را توی قالب پهن کنید. زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید. فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد (350 درجه فارنهایت) گرم کنید.

شکلات و کره را بطریق بن ماری ذوب کنید تا یکدست شوند. بگذارید کمی خنک شود. یکی یکی زرده ها را اضافه کنید و خوب هم بزنید. پودر کاکائو و نمک را هم اضافه و هم بزنید.

سفیده را زده تا کمی کف کند و بعد به تدریج شکر را هم اضافه کنید و هم بزنید تا سفت شود و و فرم دار شود.سفیده های زده شده را به آرامی به مخلوط شکلات اضافه و با هم کمی ترکیب کرده تا هردو با هم مخلوط شوند.

خمیر را در ظرف آماده شده ریخته و به مدت 20-22 دقیقه آن را در فر بگذارید تا بپزد. بعد از پخت از فر خارج کرده و کنار بگذارید تا کاملا خنک شود.

دو لایه موس را آماده کنید . در یک کاسه ضد حرارت ، شکلات سفید و 1 فنجان (240 گرم) خامه را اضافه کنید. ظرف را روی قابلمه آب جوش ، روی حرارت ملایم قرار دهید تا تمام شکلات ذوب شود. در همین حال ژلاتین را در آب سرد حل کرده و اجازه دهید حدود 5 تا 10 دقیقه ژلاتین حل شود و سپس ژلاتین را روی حرارت کم قرار دهید تا زمانی که ژلاتین حل شود و آن را روی مخلوط شکلات ذوب شده بریزید. مخلوط را به دو قسمت تقسیم کنید.

پودر ماتچا را در آب داغ حل کرده و به نیمی از مخلوط شکلات سفید اضافه کنید. بگذارید هر دو مخلوط شکلات در دمای اتاق کاملا خنک شوند.

7 گرم (200 گرم) خامه را کاملا زده تا سفت و فرم دار و خنک شود. بعد مخلوط شکلات ذوب شده سفید را هم به خامه اضافه کنید و مخلوط کنید تا خوب با هم ترکیب شود.

موس شکلات سفید را روی کیک شکلاتی بریزید. حدود 20 دقیقه در یخچال قرار دهید.

باقیمانده 200 گرم کرم خنک شده را بزنید تا قله های سفت ایجاد شود. مخلوط شکلات ماتچا را اضافه کنید و هم زده تا کاملا مخلوط شود.

موس ماتچا را روی موس شکلات سفید بریزید. برای مدت 4-6 ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد یا یک شب در آن قرار دهید.

قبل از سرو روی آن را با پودر ماتچا تزیین کرده و در صورت تمایل با تزئینات شکلات سفید تزئین کنید. 

ارزش غذایی

کالری: 484 چربی: 38.5g ، چربی اشباع شده: 23.6g ، غیر اشباع چربی: 0G ، کربوهیدرات: 32G ، شکر: 29g ، فیبر: 2G ، پروتئین: 6.8g ، کلسترول: 125mg ، 161mg سدیم، پتاسیم 234mg، ویتامین A 29٪ ، ویتامین C 2٪ ، کلسیم 9٪ ، آهن 5٪ ، درصد درصد روزانه بر اساس رژیم 2000 کالری است

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده