خرید از سراسر دنیا


» طرز تهیه تارت کلاسیک گلابی

طرز تهیه تارت کلاسیک گلابی

این تارت کلاسیک گلابی فرانسوی با یک خمیر تارت شیرین ، گلابی های ترد شده و خامه ،بادام درست می شود. گرچه این دستورالعمل دسر نسبت به بقیه دسرها زمان بیشتری لازم دارد ،درست قبل از سرو با پودر قند پوشش داده یا آن را با خامه فرم گرفته کمی شیرین سرو کنید. این دسر زیبا در فصل پاییز و زمستان یک دسر فوق العاده است

زمان پخت:1 ساعت 30 دقیقه

 زمان آماده سازی:1 ساعت

 زمان اضافی:1 ساعت

 کل زمان:3 ساعت 30 دقیقه


طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

مواد لازم : برای 6 تا 8 برش

 2 فنجان (240 گرم) آرد همه منظوره

 1/3 فنجان (70 گرم) شکر دانه ریز

 1/4 قاشق چایخوری نمک

 1 قاشق چای خوری پوست رنده شده لیمو

3 قاشق غذاخوری (155 گرم) کره نمک سرد ، مکعبی خرد شده

 1 زرده تخم مرغ بزرگ

1 قاشق چایخوری عصاره خالص وانیل


مواد لازم : برای گلابی آب پز

 6 فنجان (1.4 لیتر) آب سرد

 2 فنجان (400 گرم) شکر دانه ریز

 2 عدد چوب دارچین

1 ستاره انیسون

1 قاشق غذاخوری عصاره وانیل

 2 نوار از پوست لیمو ، به علاوه نصف لیمو

3 عدد گلابی


مواد لازم : برای توی خمیر

115 گرم کره نرم شده

 1/2 فنجان + 1 قاشق غذاخوری (115 گرم) شکر دانه ریز

1 فنجان حدود 115 گرم آرد بادام

3 تخم مرغ بزرگ ، دمای اتاق

1 قاشق غذاخوری (15 گرم) آرد همه منظوره سفید نشده

1 قاشق چایخوری عصاره خالص وانیل

 1/2 قاشق چایخوری پوست لیمو


مواد لازم : برای تزئین کردن

 پودر قند ، برای پوشش روی تارت(اختیاری)

 خامه زده شده کمی شیرین (اختیاری)


طرز تهیه :خمیر تارت را آماده کنید

یک ظرف تارت 10 اینچی یا 25 سانتی متری را با ته قابل جدا شدن کمی چرب کرده و کنار بگذارید. 

در ظرف غذاساز ، آرد ، شکر ، نمک و پوست لیمو را مخلوط کنید.هم زده تا خوب مخلوط شود. کره مکعبی سرد را کم کم اضافه کنید تا کره به خوبی در آرد پخش شود. 

زرده تخم مرغ و عصاره وانیل را اضافه کنید و به طور مداوم هم بزنید تا زمانی که خمیر شروع به جمع شدن کند. 

بعد خمیر را روی سطح آردپاشی شده قرار داده خمیر با کف دست شروع به ورز دادن کنید و بعد خمیر را توی قالب تارت چرب شده پهن کنید تا کف و دیواره قالب کاملا پوشیده شود.به مدت 1 ساعت در یخچال و یا 30 دقیقه در فر قرار دهید.همانطور که خمیر تارت در حال سرد شدن است


برای پخت گلابی در شربت

آب سرد و شکر دانه ریز را در یک قابلمه کوچک بریزید و بعد آن را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و بگذارید تا آرام بپزد ، گاه گاهی هم بزنید تا شکر کاملاً حل شود. چوب دارچین ، انیسون ، وانیل و پوست لیمو را هم اضافه کنید.

گلابی ها را پوست بگیرید ، ساقه آن را بگذارید و هر گلابی را درسته به آرامی با نصف لیمو مالش دهید تا از اکسید شدن یا سیاه شدن گلابی جلوگیری میکند. حدود 12 تا 15 دقیقه یا تا زمانی که گلابی ها نرم شوند ، بعد از شربت خارج کرده وبعد توی یک صافی گذاشته تا شهد اضافه آن گرفته شود و بعد آن را اسلایس یا ورقه ورقه کنید. فقط بیاد داشته باشید گلابی بیش از حد پخته و نرم نشود


برای پخت خمیر

فر را در دمای 375 درجه فارنهایت (190 درجه سانتیگراد) گرم کنید و قسمت براق یک تکه فویل آلومینیوم را کمی چرب کرده و آن را از قسمت چرب شده روی خمیر قرار داده و قسمت روی فویل را مقداری لوبیا( لوبیا باعث میشود خمیر پف نکند و حالت خود را حفظ کند) بریزید و در فر به مدت 20 دقیقه قرار داده و بپزید. فویل و لوبیاها را بردارید و 10 تا 15 دقیقه هم بدون فویل بگذارید تا بپزد. یا تا زمانی که روی خمیر کمی طلایی شود و پخته شود. قالب تارت را از فر خارج کرده و روی توری گذاشته تا خنک و سرد شود.


برای توی خمیر

کره و شکر را در کاسه مخلوط کن ترکیب کنید (یا از همزن دستی استفاده کنید). آن را با سرعت متوسط ​​بزنید تا کرمی شود. با سرعت کم ، آرد بادام را اضافه کنید و تخم مرغ را هم اضافه و خوب با هم ترکیب کنید تا مواد بطور مساوی ترکیب شوند. آرد را اضافه کرده و مخلوط کنید تا همه مواد با هم یکدست و صاف شود.عصاره وانیل ،پوست لیمو را اضافه کنید(در صورت استفاده) و مخلوط کنید در صورت آماده بودن باقی ترکیبات بلافاصله از آن استفاده کنید یا آن را به ظرف منتقل کرده و در یخچال قرار دهید.

تارت را مونتاژ کنید

قالب تارت پخته شده را توی یک سینی قرار داده و بعد ترکیب بادامی را توی تارت بریزید و روی آن را با یک کفگیر صاف کنیدو اسلایس های گلابی را توی این ترکیب طبق تصویر بچینید و بعد در فر به مدت 55 تا 40 دقیقه با دمای 375 درجه فارنهایت (190 درجه سانتیگراد) یا تا زمانی که ترکیب بادامی شروع به طلایی شدن کند تارت آماده است و از فر خارج کنید، بعد از سرد شدن روی آن را با پودر قند بپوشانید و با تزئین خامه آن را برش زده و سرو کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده