ثروتسازی با هیپنوتیزم


» طرز تهیه بستنی زعفرانی ایرانی

طرز تهیه بستنی زعفرانی ایرانی

بستنی سنتی یا بستنی زعفرانی ایرانی ، سنتی ترین نوع بستنی در ایران و شاید در خاور میانه است. باستانی اصطلاح فارسی بستنی است و سنتی به معنی کلاسیک است. با گذشت زمان و توسعه صنایع و انواع بستنی ها راه خود را به بازار باز کردند. ایرانیان این نوع بستنی را Sonnati می نامند تا به راحتی از هم متمایز شوند. معمولاً دارای بافت نرم و منجمد و طعم زعفران و گلاب است.

تاریخ بستنی سنتی به 2000 سال پیش برمی گردد که امپراتوری هخامنشی در ایران حکومت می کرد. آنها در تابستان میوه های یخی و در زمستان برف و شیره (شربت) می خوردند. این دلیلی بود که باعث شد بستنی درست کنند. اندکی بعد ، ایرانیان آن را به کشورهای عربی منتقل کردند و بستنی اختراع شد.

فالوده نوع دوم بستنی بود که ایرانیان 500 سال پس از اختراع بستنی سنتی اختراع کردند. امروزه این نوع بستنی را می توانید در هر شهر ایران پیدا کنید.

انواع مختلف سنتی بستنی

بستنی دارای برخی مواد اصلی و برخی مواد کمکی است که طعم بستنی را می سازد. سه نوع اصلی بستنی وجود دارد که به عطر و طعمی که به اجزای اصلی خود می دهید بستگی دارد. طعم وانیل ، زعفران و شکلات. با این حال ، رایج ترین آن عطر و طعم زعفران است.یکی دیگر از اجزای مشترک فهرست های کافه های سنتی ایرانی است. این یک لیوان آب هویج است که دارای برخی از تکه های بستنی سنتی (معمولاً با طعم وانیل) در آن است.

باستانی سوناتی

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

حقایق مهم تغذیه ای بستنی سنتی:

در سراسر جهان ، تمام بستنی ها کالری بالایی دارند. با این حال ، مردم از خوردن آنها لذت می برند زیرا بسیار خوشمزه هستند. بستنی سنتی در هر 100 گرم حدود 207 کیلوکالری کالری دارد. دارای 23 گرم کربوهیدرات ، 11 گرم چربی و 3.50 گرم پروتئین است. علاوه بر این ، دارای 26 میلی گرم ویتامین B4 و سایر انواع ویتامین B است و همچنین شامل مقادیر قابل توجهی ویتامین E و C است. علاوه بر این ، حاوی 128 میلی گرم کلسیم ، 14 میلی گرم منیزیم ، 105 میلی گرم فسفر ، 199 میلی گرم پتاسیم و 80 میلی گرم است. سدیم با این حال ، اگر دیابت یا کلسترول خون دارید ، هرگز نباید این بستنی را بخورید.

نکات گیاهخواری:

تمام موادی که ایرانی ها در ساخت بستنی استفاده می کنند ، توسط گیاهخواران قابل استفاده است. با این حال ، اگر وگان هستید ، باید نوع وگان را جایگزین کنید ، اما همان طعم را ایجاد نمی کند.

سبک سرو بستنی سنتی:

ایرانیان در هنگام شادی مانند مهمانی های عروسی بستنی سرو می کنند. در مهمانی ها آن را در کاسه های کوچک و معمولاً در محدوده هر طعم سرو می کنند. در کافه های سنتی و بستنی فروشی ها ، آن را هم به صورت مخروطی و هم در فنجان سرو می کنند. غالباً می توانید هر نوع آن و به هر میزانی که دوست دارید داشته باشید. برش های پسته به عنوان روکش Bastani Sonnati استفاده می شود. به طور معمول ، آنها چیزی جز آب در کنار آن سرو نمی کنند. اگر می خواهید آن را در مهمانی سرو کنید ، طعم های مختلف را در یک فنجان قرار داده و آن را با سس شکلات و خلال پسته تزئین کنید.

مواد تشکیل دهنده بستنی سنتی چیست؟

این مواد شامل مواد روزانه مانند شیر و خامه است. ماده اصلی شیر است که پیشنهاد می کنم از چرب ترین شیر که می توانید استفاده کنید. ثعلپ ماده اصلی دیگری است که در ایجاد بافت و طعم بستنی نقش حیاتی دارد. علاوه بر این ، برای شیرین سازی بستنی به شکر نیاز دارید. گلاب یکی دیگر از ترکیبات اساسی Bstani Sonnati است. در آخر برای تهیه بستنی سنتی به خلال زعفران و پسته نیاز دارید.

چگونه بستنی سنتی درست کنیم؟

ابتدا خامه را در یک سینی ریخته سپس صاف کرده و منجمد می کنیم. بعد ، شیر ، زعفران و گلاب را مخلوط کرده و آنها را گرم کنید ، تا مایع غلیظی دربیاید. سعی کنید شکر و ثعلب را به تدریج به شیر داغ اضافه کنید. حرارت را خاموش کنید ، و قابلمه را روی یخ قرار دهید. مخلوط را خمیر کنید. لطفاً بعد از سرد شدن ، آن را در فریزر قرار دهید. هر 15 دقیقه این ترکیب را خارج کرده و آن را خمیر میکنید. اینکار را 5 بار تکرار کنید. در آخر خامه یخ زده را به مخلوط اضافه کرده و هنگام سرو پسته اضافه کنید.

دستور آشپزی:

این دستور برای دو نفر مناسب است. زمان آماده سازی 10 دقیقه و زمان ساخت حدود 1.5 ساعت است.

مواد لازم : برای 2 قسمت

4 فنجان شیر چربی

1 فنجان زعفران دم کرده

3 فنجان شکر

1 قاشق غذاخوری سالپ

½ فنجان گلاب

1 فنجان خامه

½ فنجان پسته خرد شده

طرز تهیه :

خامه را روی سینی ریخته و صاف کنید و سپس در فریزر گذاشته و منجمد کنید.

گلاب ، زعفران و شیر را مخلوط کرده و آنها را گرم کنید

شکر و ثعلب را مخلوط کرده و کم کم آنها را به شیر اضافه کنید

بعد از غلیظ شدن حرارت را خاموش کنید

قابلمه را روی یخ قرار دهید

مخلوط را کاملا ترکیب کنید

مخلوط را فریز کنید

هر 15 دقیقه ، مخلوط را بیرون آورده و آن را خمیر کنید

این کار را 8 را 5 بار تکرار کنید

خامه و پسته یخ زده را به مخلوط اضافه کرده و آن را سرو کنید

یادداشت

می توانید به جای زعفران از هر نوع طعم دهنده ای مانند وانیل یا شکلات استفاده کنید

تغذیه

خدمت: 100 گرم | کالری: 207 کیلوکالری | کربوهیدرات ها: 23 گرم | پروتئین: 3.5 گرم | چربی: 11 گرم | سدیم: 80 میلی گرم | پتاسیم: 199 میلی گرمبستنی سوناتی (بستنی زعفرانی)


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده