دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» طرز تهیه دو دسر خوشمزه و آسان

طرز تهیه دو دسر خوشمزه و آسان

در بسیاری از کشورها، یک وعده غذایی جداگانه تلقی می‌شود و گاهی حتی مدتی، پس از صرف غذا دسر را می‌خورند. به عنوان مثال، در اروپا هنوز دسر یعنی میوه‌ای که در آخر غذا مصرف می‌شود، گرچه اغلب در کنار آن، پودینگی از میوه یا شیرینی خمیری یا سوفله و یا تارت نیز سرو می‌نمایند و بسیاری از آمریکائی‌ها، در آخر غذا شیرینی می‌خورند

دستور پخت تارت شکلات

تارت شکلاتی ، که به آن پای خامه شکلات نیز می گویند ، دسری است که شامل شکلات تلخ ، خامه و تخم مرغ است ، ترکیب شده و بعد توی یک خمیر پخته شده ریخته و پخته می شود تا سفت شود.

مواد لازم: خمیر

1/2 پیمانه یا 110 گرم کره در دمای اتاق

1/2 پیمانه پودر قند

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

1/2 قاشق چایخوری نمک

1/4 پیمانه پودر کاکائو

3 عدد زرده تخم مرغ در دمای اتاق

1 پیمانه آرد

2 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت


برای مواد داخل (فیلینگ)

225 گرم شکلات تلخ

1/2 پیمانه خامه

1/4 پیمانه حدود 50 گرم کره

1/4 پیمانه شکر

1/2 پیمانه قهوه اسپرسو دم کرده

2 عدد تخم مرغ بزرگ در دمای اتاق

1 قاشق چایخوری وانیل

طرز تهیه: کراست تارت

در ظرفی جدا مواد خشک شامل آرد، پودر کاکائو، نشاسته ذرت و نمک را با الک کرده تا با هم ترکیب شود. در کاسه همزن کره را به همراه پودر قند با را با همزن زده تا نرم و سبک شود و بعد زرده های تخم مرغ را نیز اضافه کرده و هم زده تا یکدست و صاف شود و بعد ترکیب آرد را هم اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید تا یک خمیر صاف و یکدست شود.سپس خمیر را توی یک نایلون ببندید و در یخچال گذاشته تا سرد شود.

روی سطحی را کمی آرد پاشی کرده و خمیر را به ضخامت نیم سانتیمتر به شکل دایره ای با قطر بزرگ تر از قالب پهن کنید و اگر ترکی روی خمیر بود آن قسمت را کمی کره بمالید خمیر را جمع و دوباره پهن کنید.

قالب 22 تا 25 سانتی را کمی آرد پاشی کرده خمیر را توی قالب پهن کرده و کناره های آن را با انگشت به دیواره قالب بچسبانیدو به کمک وردنه اضافه های آن را جدا کرده کف آن با چنگال سوراخ هایی بزنید و20 دقیقه در یخچال بگذارید.

فر را با حرارت 175درجه سانتیگراد گرم کنید و خمیر تارت را برای 20 دقیقه در فر بپزیدو سپس آن را خارج کرده اجازه داده داخل قالب کاملا خنک شود.

مواد داخل (فیلینگ)

شکلات را خرد کرده و در ظرفی بریزید و آن را ذوب کرده و بعد در ظرفی جدا خامه را به همراه کره روی شعله ملایم ذوب کرده ولی نباید بجوش بیایدو به شکلات درون ظرف اضافه کرده و هم بزنید تا شکلات کاملا ذوب شده مخلوط شود. شکر، قهوه دم کرده داغ و وانیل را هم اضافه و خوب با هم ترکیب کرده و سپس تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته کمی هم بزنید و سپس به مواد افزوده و به خوبی مخلوط کنید تا یکدست شود.

پخت تارت

ترکیب را توی خمیر تارت از قبل پخته شده بریزید و 12 دقیقه در فر با حرارت 175درجه سانتیگراد و 350 درجه فارنهایت بپزید. سپس از فر خارج کرده پس از خنک شدن به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا آماده سرو شود. برای برش تارت با لبه های صاف کارد را در آب جوشی داخل کنید تا کمی داغ شود. آن را خشک کرده و تارت را برش زده و سرو کنید.

Tarte au chocolat - Empreinte Sucrée


دستور پخت رولت آلو قهوه با کرم شانتی

مواد لازم: برای کیک

6 عدد تخم مرغ

1 پیمانه شکر

1 پیمانه آرد

1 قاشق چایخوری بیکینگ پودر

2 قاشق غذاخوری قهوه فوری

مواد لازم : توی کیک

200 گرم آلوسیاه خشک

1/3 پیمانه شیره توت یا انگور

1/2 پیمانه اسپرسو دم کرده

1 پیمانه آب پرتقال

مواد لازم : برای لایه رویی

1/3 پیمانه شکر

2 پیمانه خامه زده شده

1 قاشق غذاخوری شیره توت یا انگور

طرز تهیه:

فر را با حرارت 175درجه سانتیگراد گرم کنید و بعد تخم مرغ ها را به همراه شکر در ظرفی ریخته با همزن زده تا کرم رنگ شود در ظرفی جدا آرد بیکینگ و قهوه را مخلوط کرده و به تدریج به ترکیب تخم مرغ اضافه کنید و بعد از یکدست شدن خمیر ان را توی یک سینی به سایز 30 * 40 سانتیمتر روی کاغذ پوستی بریزید و روی آن را صاف کنید و بعد در فر به مدت 13 تا 15 دقیقه گذاشته تا پخته شود تا روی آن طلایی شود.

کیک را از فر خارج کرده و با احتیاط از سینی فر و کاغذ روغنی جدا کنید و در حالی که هنوز کیک داغ است یک دستمال تمیز به ابعاد کیک زیر آن قرار داده و به وسیله آن کیک را رول کنید و اجازه داده همراه دستمال رول شده خنک شود.

آلو سیاه ها را خرد و به همراه آب پرتقال،شیره و اسپرسو به ظرفی منتقل کرده و روی شعله متوسط برای 15دقیقه گذاشته تا روی حرارت غلیظ شود.

برای کرم شانتیل ، خامه را همراه با شکر و شیره را با همزن زده تا با هم مخلوط شود.

سپس رولت را باز کرده و ترکیب آلو سیاه آماده شده را با نیمی از کرم شانتیل روی تمام سطح خمیر بکشید و بعد دوباره آن را رول کنید، به گونه ای که مواد از کناره ها بیرون نزند. روی سطح رول پیچیده شده را نیز با کرم شانتیل بپوشانید و با شکلات تلخ آب شده و بادام پرک روی آن را تزئین کنید و بعد با میوه های فصلی در کنار آن را سرو کنید.

Coffee Prune Roulade Recipe (video) - Tatyanas Everyday Food | Recipe |  Tatyana's everyday food, Sweet desserts, Roulade recipe

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده