خرید از سراسر دنیا


» طرز تهیه سه نوع شکلات ساده و کاراملی خانگی

طرز تهیه سه نوع شکلات ساده و کاراملی خانگی

شما براحتی در منزل می توانید انواع شکلاتها را تهیه کنید اولین بار 1100 سال قبل از میلاد از شکلات استفاده شد. در ابتدا اقوام مایا و آزتک از شکلات نوشیدنی ساخته بودند که به آن " آب تلخ" می گفتند. در عصر مدرن أنواع مختلفی از شکلات ساخته شد. مثلا کیت کت در سال 1933تولید شد. شکلات سفید، شکلات شیری و شکلات تلخ که هر کدام دارای طعم و مزه به خصوص خود هستند وشکلات سفید که دارای هیچگونه کاکائو نمی باشد دارای طعمی شیرین بوده و بیشتر طعم وانیل یا مواد تشکیل دهنده شکلات سفید را می دهد. جزء اصلی تشکیل دهنده شکلات سفید کره کاکائو می باشد. شکلات شیری یکی از خوش طعم ترین انواع شکلات می باشد که در تولید آن از کاکائو بهره برده شده است. در این نوع شکلات از کاکائو، کرم کاکائو، شیر و شکر استفاده شده است و طعم لطیفی از شکلات را برای شما به همراه می آورد.شکلات تلخ نیز یکی از محبوب ترین انواع شکلات می باشد. به دلیل اینکه در چند سال اخیر تحقیقات زیادی در مورد خواص شکلات تلخ انجام شده است میزان محبوبیت این شکلات نیز افزایش پیدا کرده است.


شکلات کاراملی با طعم سیب 

موادلازم:

340 گرم شکر

113 گرم کره گیاهی

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

1/8 قاشق چایخوری پودرجوز هندی

1/4 قاشق چایخوری پودرفلفل قرمزشیرین

1/3 فنجان شربت ذرت

   2 فنجان آب سیب

   1 فنجان خامه زده شده

   1 قاشق چایخوری پودردارچین

طرز تهیه:

شربت را در تابه بریزید و به مدت حدود 20 دقیقه یا تا زمانی که به 1/3 کاهش یابد. سپس از روی حرارت برداشته کنار گذاشته تا خنک شود. توی یک تابه به سایز 8 شکل مربع یک کاغذ پوستی پهن و کمی روی کاغذ روغن اسپری کنید.

2/3 از خامه، دارچین، جوز، سیب را با هم ترکیب و کنار بگذارید.

شکر، باقی خامه ، 1/2 لیوان آب ، شربت ذرت را در ظرفی بریزید و روی حرارت قرار داده تا کاملا بجوش بیاید حرارت را کم کرده و هم زده تا شکر حل شود. سپس از روی گرما برداشته و در ترکیب خامه بریزید و هم بزنید.

کره را هم اضافه و مخلوط کنید . تا کاملا صاف و مخلوط شود. دوباره ترکیب را روی حرارت کم قرار داده تا درجه گرمای آن به 248 درجه برسد. ترکیب کاراملی را در قالب بریزید و روی آن را صاف کنید. به مدت یک شب کنار گذاشته تا سرد و بسته شود. سپس به اندازه دلخواه برش بزنید.

 شکلات عسل کارامل

مواد لازم : 

517 گرم شکر

1/3 فنجان عسل

1/4 قاشق چای خوری نمک

   2 فنجان خامه زده شده

   1 قاشق غذا خوری کره

   1 قاشق چای خوری عصاره وانیل

   1 فنجان شربت ذرت

1/2 فنجان گردو ریز خرد شده

طرز تهیه :

شربت ذرت، عسل، شکر، نمک، خامه، و کره را توی ظرف چدنی بریزید و روی حرارت قرار داده تا ترکیب و ذوب شود. وقتی که حرارت مایع به 250 درجه فارنهایت رسید و ترکیب کاراملی و غلیظ شد. از روی حرارت بردارید و وانیل را اضافه وهم بزنید. توی سینی به سایز 20 * 20 * 12 روی کاغذ پوستی کمی چرب شده و گردوی خرد شده کف سینی بریزید و روی آن را صاف کرده و گذاشته تا سرد شود. وقتی ترکیب سرد شد. روی میز کار آن را با چاقو با کره چرب شده برش طولی زده و به اندازه های دلخواه برش بزنید.

نکته : همیشه قبل از ریختن عسل و یا شربت در فنجان اندازه گیری فنجان را با روغن کمی چرب کنید. تا از ترکیب به دیواره های ظرف چیزی نچسبد.

اسلایس شکلات گردویی

موادلازم:برای تقریبا 60 اسلایس

453 گرم کره بدون نمک

453 گرم شکر قهوه ای روشن

560 گرم معادل4 فنجان آرد

453 گرم شکلات تیره خرد شده

280 گرم معادل 2 فنجان گردو خرد شده

  2 عدد زرده تخم مرغ

فر را با حرارت 350 درجه فارنهایت و یا 180 درجه سانتیگراد روشن کنید.

در یک سینی به سایز 18 × 13یک کاغذ پوستی پهن کنید.

طرز تهیه:

شکر قهوه ای را با کره در یک ظرف بریزید و با همزن زده تا ترکیب و یک دست شود. هر دو زرده تخم مرغ را اضافه و زده تا ترکیب شده و آرد را هم در آخر توی مخلوط بریزید و با سرعت کم همزن زده تا مخلوط و یک دست شود. خمیر تا حدودی سفت است.

خمیر را در سینی روی کاغذ پوستی با فشار دست پهن کنید و با یک کاردک روی خمیر را صاف کرده و در فر به مدت 25-30 دقیقه قرار داده تا خمیر پخته و رنگ آن تقریبا طلایی رنگ قهوه ای شود. بلافاصله پس از بیرون آوردن از فر سطح خمیر را با شکلات بپوشانید. فر را خاموش کنید و سینی را در فر خاموش به مدت 3 دقیقه قرار داده تا شکلات با گرمای درون فر ذوب شود. روی شکلات را با یک کاردک صاف کنید و گردوی خرد شده را روی سطح شکلات بپاشید. سینی را در یخچال به مدت 1 ساعت قرار دهید، تا سرد شود. سپس از کاغذ پوستی جدا کرده و بعد از جدا کردن لبه ها با یک کارد اسلایس را به اندازه دلخواه برش بزنید.

شکلات کاراملی

موادلازم: برای 40 تا50 عدد شکلات

3/4 فنجان (180 میلی لیتر) خامه زده شده

1/2 قاشق چای خوری عصاره وانیل

1/2 قاشق چای خوری نمک دریا

1/2 فنجان (160 گرم) شربت ذرت

1 فنجان (200 گرم) شکر

4 قاشق غذاخوری (60 گرم)، کره در دمای اتاق

طرز تهیه:

توی یک قالب 23 سانتی را با فویل پوشش دهید. روی فویل را کمی روغن اسپری کنید. توی قابلمه کوچکی خامه را با 2 قاشق غذاخوری کره با وانیل و 1/2 قاشق چای خوری نمک دریا بریزید وباهم مخلوط کنید ،روی حرارت گذاشته تا بجوش آید.

شربت ذرت را با شکر در ظرفی جدا بریزید و روی حرارت گذاشته تا شکر ذوب شود. حرارت شربت باید به 155 درجه سانتی گراد برسد. شربت را از روی حرارت برداشته و کره راداخل مایع بریزید و هم بزنید تا کره ذوب شود.

سپس خامه مخلوط شده را در مایع ریخته و کاملا هم بزنید. مخلوط را در قالب بریزید و بگذارید تا کاملا سرد شود. با یک چاقوی تیز شکلات را از قالب در آورده بصورت نوار بریده و سپس به شکل مربع و یا مستطیل برش بزنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده