بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه برای نان شیر چینی وگان

طرز تهیه برای نان شیر چینی وگان

این دستور نان شیر الهام گرفته شده از نانهای لطیف و نرم چینی مانند نانوایی ماکسیم که مشهورترین نانوایی است و این نان بعد از پخت به صورت لایه های لطیف از هم جدا میشود. روی نان براق طلایی و توی نان خوشمزه است. 

زمان آماده سازی2 ساعت و 30 دقیقه

زمان پخت24 دقیقه

کل زمان2 ساعت 54 دقیقه

مواد لازم :

FOR ROUX (تنگ زونگ)

1/4 فنجان آرد همه منظوره (40 گرم)

3/4 فنجان + 2 قاشق غذاخوری شیر سویا (چربی کامل) (200 میلی لیتر)

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

مخلوط مخمر

1/2 فنجان شیر سویا (چربی کامل) (120 میلی لیتر)

2 قاشق چای خوری مخمر سنتی (یک پاکت)

1 قاشق چایخوری شکر

باقیمانده

4-1/2 + فنجان آرد همه منظوره (275 گرم یا بیشتر)

1/4 فنجان شکر (55 گرم)

1 قاشق چایخوری نمک

1 جایگزین تخم مرغ 1 قاشق غذاخوری کتان یا چیا آسیاب شده با 2 قاشق غذاخوری آب)

2 قاشق غذاخوری کره وگان (به یادداشت ها مراجعه کنید)

مواد لازم : برای براق کردن روی خمیر

2 قاشق چایخوری شربت افرا

1 قاشق غذاخوری آب

طرز تهیه :

نان شیر وگان و تانژژونگ

اولین قدم برای تهیه این نان مخصوص ، ترکیب تانژژونگ که شامل مخلوطی از آرد و آب یا شیر است که با حرارت ملایم پخته می شود تا مانند پودینگ شود. این روش برای اولین بار در کتاب ایوان چن به نام دکتر نان 65 درجه به طور گسترده تبلیغ شد. مخلوط آرد پخته شده کمک می کند تا نان در هنگام قفل شدن در رطوبت ، نرم و سبک بپزد ، بنابراین نان برای مدت بیشتری تازه بماند.

طرز تهیه : خمیر نان

در حالی که ترکیب تانژژونگ در حال خنک شدن است ، 120 میلی لیتر شیر سویا (یا شیر دلخواه) را در دمای 43 درجه سانتیگراد گرم کنید. مخمر و یک قاشق چای خوری شکر را بهم بزنید. وقتی مخلوط حباب دار شد ، می دانید که مخمر فعال است. قبل از ادامه کار ، بررسی فعال و تازه بودن مخمر بسیار مهم است. اگر بعد از چند دقیقه ببینید حباب دارد و عمل می کند مخمر خوب است.

سپس وقتی تانژژونگ تقریباً با دمای مخلوط شما خنک شد ، می توانید آن را به همراه یک جایگزین برای تخم مرغ ، شکر اضافی و کمی نمک در کاسه مخلوط کنید. (جایگزین تخم مرغ یک قاشق غذاخوری کتان / چیا آسیاب شده با دو قاشق غذاخوری آب) استفاده کنید.

وقتی تمام مواد را با هم خوب ترکیب کرده و صاف شد ، می توانید آرد همه منظوره را اضافه کنید. نان شیر به طور معمول با آرد نان سفید درست می شود و اگر دوست دارید می توانید از آن استفاده کنید. آرد گندم کامل نیز کارساز خواهد بود ، اما سنگین تر خواهد شد. برای یک خمیر خوب ، من دوست دارم 50٪ آرد گندم کامل و 50٪ آرد همه منظوره سفید نشده استفاده کنم.

مقدار آرد همیشه در دستور العمل های نان متفاوت خواهد بود. این بدان دلیل است که آرد از مارک به مارک دیگر و یا حتی از دسته ای به دسته دیگر بسیار متفاوت است. آب و هوا و زمان سال نیز بر میزان آن تأثیر میگذارد. توصیه من این است کم کم آرد را اضافه و آن را کاملا مخلوط کنید ،سپس در صورت لزوم آرد بیشتری اضافه کنید. تا یک گلوله خمیر کمی چسبناک داشته باشید.

 خمیر را روی سطح آردپاشی شده ورز دهید تا صاف و کمی نرم شود. در این مرحله اجازه دهید خمیر به مدت ده دقیقه استراحت کند و باعث می شود دور بعدی ورز دادن راحت تر شود. بقیه اجازه می دهد گلوتن شل شود و خمیر کمی نرم می شود.

برای بدست آوردن لایه های نرم در نان ، مقداری کره گیاهی یا روغن نارگیل را همراه با خمیر ورز دهید. اگر نمی خواهید نان شما عطر نارگیل داشته باشد از روغن تصفیه شده نارگیل استفاده کنید.

پس از ترکیب شدن چربی ، خمیر را در یک کاسه قرار داده و روی آن را بپوشانید. بگذارید حدوداً یک ساعت یا تا زمانی که اندازه آن دو برابر شود ، در یک مکان گرم قرار دهید

بعد از اینکه اندازه حجم خمیر دو برابر شد ، بسته به اینکه می خواهید سایز نانها که یک نان کامل یا نان کوچک درست کنید، اگر بخواهید نان کوچک داشته باشید خمیر را تقسیم کنید. شما همچنین می توانید فقط یک نان با اندازه معمولی درست کنید.

هر قطعه را به صورت توپی شکل دهید. سپس خمیر های رول شده را در یک قالب نان چرب شده کنار هم چیده و روی آن را با حوله آشپزخانه مرطوب بپوشانید و اجازه دهید برای مدت 45 دقیقه یا تا زمانی که حجم خمیر دو برابر شود ، در یک مکان گرم قرار دهید. 

از زمان استراحت 45 دقیقه ایی خمیر که 15 دقیقه گذشت فر را با حرارت 175 درجه سانتیگراد گرم کنید.بعد با مخلوطی از شربت افرا و آب را با یک برس به سطح خمیر زده تا در زمان پخت توی فر روی نان طلایی شود.

قالب خمیر را در دمای 175 درجه سانتیگراد و یا 350 درجه به مدت 20 تا 24 دقیقه یا تا زمانی که قسمت بالای خمیر قهوه ای طلایی شود ، آن را بپزید. قبل از سرو اجازه دهید روی یک قفسه سیمی خنک شود.

یادداشت

اگر دوست دارید ممکن است از آرد نان به جای آرد همه کاره استفاده کنید.

من از شیر سویا استفاده کردم اما شما می توانید از هر نوع شیر گیاهی که ترجیح می دهید استفاده کنید. برای این دستور ، نسخه های کامل چربی ترجیح داده می شوند.

همچنین ممکن است روغن نارگیل تصفیه شده یا تصفیه نشده (برای رایحه نارگیل) جایگزین کنید اما فقط از 15 میلی لیتر استفاده کنید. ممکن است ترجیح دهید چربی آشکار را حذف کنید اما انتظارات خود را برای این دستورالعمل تنظیم کنید. به همان اندازه مرطوب ، لطیف و تازه نخواهد بود.

برای شکر ، ممکن است از هر نوعی که ترجیح می دهید استفاده کنید اما به خاطر داشته باشید ، این طعم را تحت تأثیر قرار می دهد. برای شیرین کننده هایی که به ترتیب مانند استویا یا شکر خرما هستند ،استفاده کنید.

اطلاعات تغذیه: بازده: 6 اندازه خدمت:1

مقدار در هر وعده: کالری: 272چربی کل: 6G

چربی اشباع شده: 3G

چربی ترانس: 0G

غیر اشباع چربی: 2G

کلسترول: 41mg

سدیم: 409mg

کربوهیدرات: 48G

فیبر: 2G

شکر: 11G

پروتئین: 7G

اطلاعات تغذیه ای به طور خودکار توسط یک افزونه محاسبه می شود و ممکن است صحیح نباشد


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده