خرید از سراسر دنیا


» آموزش دسر قالبی انجیر و بادام با دانه های تست شده

آموزش دسر قالبی انجیر و بادام با دانه های تست شده

خوردن دسر در برخی از کشورها بصورت عادت شده ولی اگر نخواهید از دسر های پر حجم و چرب و شیرین می توانید بعد از غذا ازدسرهای کم‌ کالری مانند چند عدد کشمش، یک عدد انجیر خشک، یک عدد خرما و یا حتی یک قاشق کوچک مربا استفاده کرد. وقتی دسرها را بعد از غذا می ‌خورید، کالری اضافی را جذب بدن می‌‌کنید، چون دسرها حتی در حالت سیری هم جذب می‌شوند. بهترین زمان خوردن دسرها البته به مقدارکنترل شده، بین وعده‌های غذایی است. مثلاً درمهمانیها که افراد تا حد اشباع شدن غذا خورده‌اند، با دیدن میز دسرهای رنگارنگ باز هم وسوسه میشوند.درحقیقت نوعی اشتهای اختصاصی نسبت به این دسرها وجود دارد که اگر به طور مرتب خورده شود باعث آزارمعده و اختلالات در دستگاه گوارش می‌شود.

مواد لازم :


226 گرم انجیر سیاه خشک بسیار نرم

170 گرم انجیر زرد خشک بسیار نرم

1/4 فنجان عسل

1/4 فنجان دانه کنجد تست شده

1/2 فنجان بادام تست شده

   2 قاشق چایخوری دانه رازیانه تست شده

   2 قاشق چایخوری رز ماری ریز خرد شده

طرز تهیه :

توی قالب کوچک قرص نان و یا قالب گرد ساده را با پلاستیک بپوشانید.2-3 دقیقه دانه کنجد با دانه رازیانه را در تابه ریخته و روی حرارت کم تفت دهید.

انجیر ها را با ضخامت 1/5 سانت طولی برش بزنید. سپس انجیر سیاه را کف قالب بریزید و روی آن را پرس کرده کمی از دانه های تست شده بپاشید. سپس 2 قاشق عسل را روی سطح دانه ها بریزید.

کمی هم رز ماری ریخته و انجیر زرد را روی ترکیب بریزید و دوباره ترکیب دانه ها را بعد عسل و سپس رزماری را بپاشید. تا تمام مواد تمام شود.

سپس پلاستیک را از اطراف جمع کرده وروی ترکیب را فشار داده تا تمام مواد باهم پرس شود. جسم سنگینی را روی ترکیب قرار دهید و به مت 2 تا چند ساعت کنار گذاشته واجازه دهید،تا زمانیکه تمام مواد به هم فشرده شود.سپس برش زده و سرو کنید.

درباره دسر

بهترین قالب ها برای تهیه دسر قالب های فلزی هستند.اگر از قالب های فلزی استفاده می کنید باید داخل قالب آب سرد بچرخانید و آن را برگردانید تا آب اضافه ی آن خارج شود سپس قالب را در یخچال یا فریزر قرار دهید تا قالب خنک شود. سپس ژله یا کرم آماده را داخل آن بریزید و در یخچال قرار دهید تا مایه بسته شود.


برای خارج کردن ژله یا کرم از قالب یک کارد و یا انگشت خود را خیس کنید و به کمک آن دیواره ژله یا کرم را از قالب جدا کنید سپس قالب را یک لحظه در آب ولرم قرار داده دور قالب را خشک کرده و بشقاب سرو را خیس کنید و روی قالب قرار دهید و قالب را روی بشقاب برگردانید و کمی صبر کنید تا کرم یا ژله به بشقاب بیفتد.


اگر کرم از قالب خارج نشد همان طور که قالب روی بشقاب قراردارد کمی آن را بلند کنید و با چاقو یا انگشت یک قسمت کرم را از قالب جدا کنید چون ممکن است کمی هوا داخل قالب باشد و مانع برگشتن کرم شود که با این کار هوا خارج می شود و کرم یا ژله به بشقاب منتقل می شود.

گاهی اوقات دسرها وسط ظرف برنمی گردند ولی چون بشقاب را خیس کرده اید ژله یا کرم یا دسرها می توانند داخل بشقاب حرکت کنند پس آن ها را به راحتی تکان دهید تا وسط بشقاب قرار گیرند.

بعد از غذا ازدسرهای کم‌ کالری مانند چند عدد کشمش، یک عدد انجیر خشک، یک عدد خرما و یا حتی یک قاشق کوچک مربا استفاده کرد.

وقتی دسرها را بعد از غذا می ‌خورید، کالری اضافی را جذب بدن می‌‌کنید، چون دسرها حتی در حالت سیری هم جذب می‌شوند. بهترین زمان خوردن دسرها البته به مقدارکنترل شده، بین وعده‌های غذایی است. مثلاً درمهمانیها که افراد تا حد اشباع شدن غذا خورده‌اند، با دیدن میز دسرهای رنگارنگ باز هم وسوسه میشوند.درحقیقت نوعی اشتهای اختصاصی نسبت به این دسرها وجود دارد که اگر به طور مرتب خورده شود باعث آزارمعده و اختلالات در دستگاه گوارش می‌شود. میل به جویدن غذا در هر وعده و ایجاد احساس سیری است. بودن مواد غذایی جامد مثل کشمش در این قبیل خوراکی‌‌ها،‌ حس جویدن را ارضا می‌کند، بنابراین وجود کشمش و گردو از این نظر نیز درتهیه کیک و شیرینی‌ها و انوا دسرها مورد توجه است. شیرینی برای افرادی که اضافه وزن دارند یا دیابتی هستند، توصیه نمی‌شود. بچه‌ها نیز زیاد خوردن دسرهای شیرین مضر است، زیرا باعث خرابی دندان‌های‌شان می‌‌شود. خوردن شیرینی‌ها و دسرها به حدی که وابسته نشوید، مصرف‌شان اشکالی ندارد. مصرف شیرینی و دسربعد از غذا، جزو ذائقه ما ایرانی‌ها محسوب می‌شود که البته بسیار لذت ‌بخش است،


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده