دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» آموزش سوشی لوله ایی یا ماکی زوشی - ژاپنی

آموزش سوشی لوله ایی یا ماکی زوشی - ژاپنی

سوشی اولیه٬ اقدام به ادغام برنج و سرکه با هم می کنه و بعد هم با ماهی تزئین می کنه و به این ترتیب پدر سوشی های فعلی رو خلق می کنه که مورد توجه درباریان قرار می گیره و بعد از اون هم به سایر مردم عادی منتقل می شود منتها شکل و شمایل ظاهری سوشی خیلی متفاوت تر از نوع فعلی اش بود و یه جورایی برنج رو توی دیس می کشیدن و با ماهی تزئین می کردن. اما حدود قرن نوزدهم میلادی٬ آقای «یوهی ایی» بالاخره فرزندان سوشی رو که همانا سوشی های فست فودی! امروزی باشد رو بنیانگذاری می کند و هنوز این داستان ادامه دارد و در سرتا سر دنیا هر کشوری متناسب با ذائقه و سلیقه خود سوشی جدیدی را خلق می کند و میل می کند .

مواد لازم : برای 4 نفر

300 گرم برنج  

400 میلی لیترآب 

طرز تهیه :

برنج را پس از شستن با آب روی اجاق گذاشته تا بصورت دمی پخته شود و یا در بخار پز یا پلو پز این کار را انجام دهید.


مواد لازم : برای سرکه سوشی

3 قاشق سوپخوری سرکه

2 قاشق سوپخوری شکر

1 قاشق چایخوری نمک

طرز تهیه :

 سرکه، شکر و نمک را در یک قابلمه کوچک بریزید وخوب هم بزنید.


مواد لازم : برای مزه دار کردن هویج

200 میلی لیتر آب

1/4 قاشق چایخوری نمک

   1 عدد حدود 100گرم هویج 

   1 قاشق سوپخوری شکر

طرز تهیه :

پوست هویج را گرفته و خلال هایی به اندازه 1 سانتیمتر برش بزنید، خلال ها را توی قابلمه با آب بریزید و روی حرارت متوسط گذاشته تا آب بجوش بیاید ، درب ظرف را بسته به مدت 5 دقیقه گذاشته تا نیم پز شده شکربا نمک را هم اضافه وبا درب بسته به مدت 7 دقیقه گذاشته تا پخته شود.پس از پخته شدن از روی حرارت برداشته و کنار گذاشته تا به آرامی سرد شود.


مواد لازم : برای املت تاماگویاکی

1/2قاشق چایخوری سویا سس

  2 عدد تخم مرغ هم زده شده

 1 قاشق سوپخوری شکر

  1 قاشق سوپخوری آب

  1قاشق چایخوری روغن

     نمک به میزان کم


مواد لازم : برای مونتاژ کردن

70 گرم کنسروتن ماهی

 4 ورقه مربع 20 سانتی جلبک دریایی یا نوری

 1 عدد خیار

     

طرز تهیه :

برنج پخته شده را با سرکه سوشی که آماده کردید،در ظرفی برای 1 تا 2 دقیقه آن را هم بزنید. وقتی که برنج و سرکه سوشی مخلوط شدند، برنج را کنار گذاشته تا سرد شود و اگر عجله دارید با باد بزن آن را خنک کرده و بعد به 4 قسمت مساوی تقسیم کنید.

شکر، نمک، سس سویا و آب را در یک کاسه بریزید و با هم خوب همزده ، بعد تخم مرغ های هم زده را هم اضافه وخوب با هم ترکیب کنید.


املت تاماگویاکی را بدین شکل آماده کنید. شکر، نمک، سس سویا و آب را در یک کاسه ریخته و خوب هم بزنید. تخم مرغ ها را در یک کاسه ی جداگانه شکسته و خوب هم بزنید. ترکیب شکر را که تازه هم زدید به تخم مرغ اضافه و تابه را روی حرارت متوسط گرم کنید، روغن را بطور یکنواخت پهن و سپس تمام مخلوط تخم مرغ را به داخل تابه بریزید و به سرعت هم بزنید ، وقتی که مخلوط تخم مرغ نیمه پخته شد، دسته تابه را بلند کرده و کج بگیرید، بطوری که تخم مرغ به سمت لبه ی دیگر ماهی تابه سُر خورده و آن را به شکل املت درآورید.


حرارت اجاق را کم کرده و بگذارید تا خوب بپزد. وقتی که املت خنک شد، آن را به خلال هایی به پهنای 1 سانتیمتر ببرید.خیار را به خلال هایی به پهنای 1 سانتیمتر ببرید. کنسرو ماهی تُن را دریک آبکش برگردانید تا مایع آن گرفته شود.


یک حصیر مخصوص تهیه سوشی لوله ای و یا یک تکه پارچه ی کلفت را پهن کرده و یک ورقه نوری را روی این حصیر یا پارچه قرار دهید. دستهایتان را مرطوب کنید، بعد با یک حوله کمی آن را خشک نمایید. یک قسمت از یک چهارم برنج سرکه ایی را برداشته و بطور یکنواخت روی نوری قرار داده در یک انتهای نوری به پهنای حدود 5 سانتیمتر را بدون برنج خالی بگذارید.


وقتی که برنج سرکه اندود بطور یکنواخت روی نوری پهن شد، مواد اولیه برای پر کردن را بطور متوالی در وسط برنج سرکه اندود قرار می دهیم. مواد اولیه نرمتر باید اول گذاشته شود.املت را در کنار ماهی تُن بگذارید. هویج و خیار را روی ماهی تُن و تخم مرغ می گذاریم.

لبه حصیر نزدیک خودتان را با هر دو انگشت شست بلند کرده و در حالی که با باقی انگشت هایتان مواد داخل را محکم نگه داشته اید، آن را روی لبه ی دیگر قرار دهید تا یک لوله را شکل دهید. سپس، این لوله را روی حصیر کمی به جلو و عقب بغلتانید تا شکل خوبی پیدا کند. قسمت تازه لوله شده را رو به پایین قرار دهید. 3 سوشی لوله ای دیگر را نیز به همین روش تهیه کنید.هر سوشی لوله ای را به 8 قسمت برابر ببرید.


انواع سوشی

سوشی های امروزی رو بسته به موادی که توش بکار می برند و فرم و شکلی که بهش می دهند ٬ می شود به چهار دسته ی کلی تقسیم کرد:

نی گی ری سوشی(にぎりすし:

این ساده ترین نوع سوشی هستش که شامل برنجی می شود که روش اسلایس ماهی یا میگو و یا تخم مرغ می گذارند . به همین ساده گی!. معمولا ماهی و یا سایر موجودات آبزی بکار رفته توی این سوشی رو آب پز یا بخارپز و یا دودی می کنند و گاهی هم ماهی خام بکار می برند.

ماکی سوشی(まきすし ):

این نوع سوشی معمولا به صورت رول تهیه می شه و یه جورایی شکل دهی اش مثل رولت گوشت است و تنوعش خیلی زیاده و از نوری(のり) یا همون ورقه های جلبک خشک شده٬ و بسته به ذائقه ی تهیه کننده بهش ماهی٬ خیار٬ تخم ماهی٬ هویج٬ آواکادو٬ ....اضافه می شود.

اوشی سوشی(おしすし ):

که در واقع سوشی پرس شده هستش!. یعنی توی قالبهای مخصوصی برنج رو فشرده و پرس می کنند و همونجا هم تزئیناتش رو انجام می دهند و بعدش برش می زنند و مواد مورد استفاده ی تزئین هم مثل ماکی سوشی است.

چی را شی سوشی( ちらしすし):

این نوع سوشی بیشتر شبیه پدربزرگهای سوشی! است و یه جورایی مثل لوبیا پلوی ما مخلوطی است از برنج و انواع سبزیجات و موجودات آبزی!.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده