خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش پخت کوکوی اسفناج با پنیر

آموزش پخت کوکوی اسفناج با پنیر

گاهی اوقات از پختن غذا درمانده می شویم و یا ترکیباتی در یخچال هست که نمی دانیم با آن چه می شود، درست کرد و این کوکو با موادی که در اکثر فریزرها است تهیه می شود و پخت آن هم بسیار ساده و راحته و این دستور العمل را بصورت مرحله به مرحله برای شما قرار دادم تا براحتی آن را آماده کنید.

نکته زیبایی که در مورد یک کوکو وجود دارد این است که می توانید بسیاری از مواد را درون یک ظرف ریخته و همه طعم دهنده ها مکمل را با هم مخلوط کنید. این دستور العمل نه تنها با اسفناج بلکه با هر یک از سبزیجات مورد علاقه شما هم کارایی دارد و بجای اسفناج می توانید از سبزیجات دیگه به سلیقه خودتان استفاده کنید. شما براحتی از این کوکو برای سحری ، یا یک شام سبک ، یا یک میان وعده هم می توانید استفاده کنید.


مواد لازم : برای 6 نفر

283 گرم سبزی اسفناج

1/4 فنجان پنیر پارمزان رنده شده

1/4 قاشق چای خوری نمک

1/4 قاشق چایخوری فلفل سیاه

1 عدد فلفل قرمز خشک پودر شده

2 فنجان پنیر پارمزان خردشده

5 عدد تخم مرغ

1 عدد پیاز خرد شده

1 قاشق چایخوری سیر

1 قاشق غذاخوری روغن نباتی

طرز تهیه :

روغن نباتی یا هر نوع روغن دلخواه خود را توی یک ماهی تابه بریزید و روی حرارت گاز گذاشته تا کمی گرم و یا داغ شود و بعد پیاز ریز خرد شده ، با سیر ساطوری یا له شده را به روغن تابه اضافه و با هم تفت داده تا کاملا سبک و نرم شود و عطر سیر آزاد شده ولی نسوزد . بعد اسفناج یا هر سبزی دلخواه خرد شده را هم اضافه کنید و هم بزنید تا نرم و پخته شود ، هم بزنید.

در یک کاسه بزرگ تخم مرغ ها را شکسته و خوب هم زده تا یکدست شود و بعد پنیر ها را به ترتیب اضافه کرده و سپس نمک ، فلفل سیاه و فلفل قرمز خشک خرد شده را اضافه کنید. این مواد را به آرامی با هم مخلوط کنید، تا یکدست شود.

مخلوط اسفناج را با مخلوط تخم مرغ داخل کاسه اضافه کنید،همه مواد را با هم بزنید. مراقب باشید ،که بیش از حد هم نزنید که تخم مرغ ها کف دار شود.

این کوکو را یا با حرارت مستقیم روی گاز در یک تابه آماده کنید مثل توی تابه کمی روغن بریزید و بعد از گرم شدن مایع کوکو را توی تابه اضافه و حرارت را کم کرده تا زیر آن سرخ و طلایی شده و بعد برگردانده و روی دیگر ان را به همین ترتیب درست کنید و یا فقط بحدی که زیر کوکو سرخ شود کافیه و می توانید از روی حرارت بردارید.

فر را با حرارت 350 درجه فارنهایت و یا 175 درجه سانتیگراد درجه سانتیگراد روشن کنید.

مخلوط را به طور مساوی درون یک ظرف کمی چرب شده به آرامی بریزید و در فر به مدت 25 تا 30 دقیقه گذاشته و تا زمانی که لبه ها کوکو شروع به قهوه ای شدن کنند بپزید.

پس از پخت ، کوکو را از فر خارج کرده و بگذارید 10 دقیقه قبل از سرو خنک شود و شما می توانید در این مرحله از عطری که از این کوکو ایجاد می شود را احساس کنید.


نکته :

برای اینکه روی کوکو هم طلایی شود می توانید یک قاشق از پنیر پامزان را روی کوکو بپاشید.

شما می توانید این ترکیب را در یک قالب 22 سانتی و یا اگر به خواهید بصورت تک نفره تهیه کنید در قالب های مافین یا کیک یزدی که از قبل کمی چرب شده و یا در کپسول های کاغذی کاپ کیک بریزید که ظاهر زیبایی هم به کوکو میدهد بریزید و در این صورت مدت زمان پخت تغییر می کند .

برای اندازه مافین (15-20 دقیقه زمان ) یا مینی های زیبا (حدود 10 تا 15 دقیقه) در فر قرار بگیرد. کوکو های شما مانند تصویر زیر که در تابه ، مافین ، و یا در فر آماده شده را می بینید و شما می توانید همانطور که گفته شده از قارچ سرخ شده یا دیگر سبزیجات هم استفاده کنید و در این کوکوی خوشمزه را در کنار انواع سبزیجات بخار پز شده با نان سرو کنید.

این مواد ساده یک غذای سریع و آسان برای سحری، صبحانه یک میان وعده برای یک بعد از ظهر نیز فوق العاده است.

این کوکوی کلاسیک یکی از راحت ترین غذاها و به خاطر داشتن تخم مرغ و اسفناج منبع خوب غذایی است! که خیلی ساده و ولی دارای طعم و بافت فوق العاده است! در تهیه آن از هر نوع سبزیجات دیگر، پنیرها یا چاشنی های مورد علاقه خود ، می توانید استفاده کنید .پس جای نگرانی نیست.

 خیلی از افراد طعم اسفناج این سبزی سرشار از مواد مغذی را دوست ندارنند ولی برای یکبار هم شده این کوکو را تهیه و میل کنید و امیدوارم از ترکیبات آن لذتت ببرید.

اسفناج در مقایسه با سبزیجاتی مانند گل کلم و سبزی‌های دیگر بسیاربافتی نرم تر و صاف‌ تر دارد و منبع سرشار از فیبرو دو برابر دیگر سبزیجات فیبر دارد. فیبر دراسفناج علاوه بر هضم بهتر غذا می تواند باعث جلوگیری از یبوست نیز شود.

 فیبر در اسفناج قند خون را پایین نگه میدارد و با احساس سیری که به فرد می دهد باعث جلوگیری از پرخوری میشود. گیاه اسفناج یک افزودنی خوشمزه برای انواع سالاد و سوپها و آش ها است، اسفناج را به راحتی درهر رژیم غذایی اضافه کنید،

از بزرگ‌ ترین مزایای اسفناج استفاده کردن خام آن است ، فقط چند برگ اسفناج به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید چون دارای مقدار قابل‌ توجهی پروتئین است.روتئین‌های موجود اسفناج به راحتی هضم شده واسفناج یکی از سبزیجات مغذی و کم کالری است که به کاهش وزن کمک می‌کند و مزایای زیادی برای سلامتی دارد از جمله پیشگیری از سرطان، دیابت، بیماری‌های قلبی و کم‌خونی.اسفناج مواد مغذی مفید را به بدن می‌رساند، مانند ویتامین‌های A، C و K، ویتامین‌های گروه B، پتاسیم، منیزیم، آهن، فولات، آنتی اکسیدان‌های مختلف، لوتئین، زآگزانتین، فیبر، اسیدهای چرب امگا3 و حتی پروتئین واسفناج از سرطان، بیماری‌های قلبی، آسم، کم‌خونی و آلزایمر جلوگیری می‌کند، به کنترل دیابت کمک می‌کند، عملکرد دستگاه گوارش را تنظیم می‌کند، قند خون و کلسترول را تحت کنترل نگه می‌دارد، سلامت چشم را بهبود می‌بخشد، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، انرژی فراوانی به بدنتان می‌دهد .

علاوه بر این ، بسیار سالم است ، زیرا با مواد مغذی و آنتی اکسیدان پر شده است.خوردن اسفناج ممکن است از سلامتی چشم ، کاهش استرس اکسیداتیو ، جلوگیری از سرطان و کاهش فشار خون کمک کند.

روشهای زیادی برای تهیه اسفناج وجود دارد. می توانید آن را کنسرو یا تازه بخرید و آن را به صورت پخته یا خام بخورید. به تنهایی یا غذاهای دیگر خوشمزه است.

ارزش غذایی

حقایق تغذیه ای برای 3.5 اونس (100 گرم) اسفناج خام است:

    کالری: 23

    آب: 91٪

    پروتئین: 2.9 گرم

    کربوهیدرات ها: 3.6 گرم

    شکر: 0.4 گرم

    فیبر: 2.2 گرم

    چربی: 0.4 گرم

بیشتر کربوهیدراتهای موجود در اسفناج از فیبر تشکیل شده اند که فوق العاده سالم است.اسفناج همچنین حاوی مقادیر کمی قند است ،اسفناج دارای فیبر نامحلول است که ممکن است سلامت شما را از چند طریق تقویت کند.با عبور مواد غذایی از دستگاه گوارش شما ، این ماده به مدفوع اضافه می شود. این ممکن است به جلوگیری از یبوست کمک کند.اسفناج از نظر کربوهیدرات کم است اما فیبر نامحلول زیادی دارد. این نوع فیبر ممکن است به نفع هضم شما باشد.

ویتامین ها و مواد معدنی

اسفناج منبع عالی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است:

ویتامین A. اسفناج سرشار از کاروتنوئیدهاست که بدن شما می تواند به ویتامین A تبدیل شود.

ویتامین C. این ویتامین یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که باعث تقویت سلامت پوست و عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود.

 ویتامین K1 این ویتامین برای لخته شدن خون ضروری است. نکته قابل توجه ، یک برگ اسفناج حاوی بیش از نیمی از نیازهای روزانه شما است.

 اسید فولیک. همچنین به عنوان فولات یا ویتامین B9 شناخته می شود ، این ترکیب برای زنان باردار بسیار حیاتی است و برای عملکرد طبیعی سلول و رشد بافت ضروری است.

 آهن. اسفناج منبع عالی این ماده معدنی ضروری است. آهن به ایجاد هموگلوبین کمک می کند ، که اکسیژن را به بافت های بدن شما منتقل می کند.

کلسیم این ماده معدنی برای سلامت استخوان ها و یک مولکول مهم سیگنالینگ برای سیستم عصبی ، قلب و عضلات شما ضروری است.

اسفناج همچنین حاوی چندین ویتامین و مواد معدنی دیگر از جمله پتاسیم ، منیزیم و ویتامین های B6 ، B9 و E است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده