دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش پخت نخود فرنگی با پنیر پارمسان

آموزش پخت نخود فرنگی با پنیر پارمسان

نخود سبز به عنوان یک دورچین خوش‌رنگ و لعاب می‌تواند باعث افزایش اشتها شود، به همین دلیل برای بد غذایی کودکان راه حل مناسبی است ، نخود فرنگی یا نخود سبز ( حمص یا چنه ) یک منبع غذایی با ارزش با طبع گرم و خشک است و از تیره نخود محسوب می‌شود. نخود سبز حاوی آمینو اسیدهای ضروری، سیستئین و لیسین است.


مواد لازم : برای 4 نفر

400 گرم نخود سبز

1/2 قاشق غذاخوری نمک

1/4 فنجان پنیر پارمسان رنده شده

   2 قاشق غذا خوری کره بدون نمک

 3 عدد موسیر کوچک، خلال شده

 2 قاشق غذا خوری آب لیمو تازه فشرده

      نمک وفلفل به میزان لازم

‏‫طرز تهیه :

 کره را در یک تابه بریزید و روی حرارت قرار داده تا گرم شود. موسیر و کمی نمک را اضافه و به مدت 4 دقیقه تفت دهید، نخود فرنگی و 1/2 قاشق چای خوری نمک وکمی آب را روی حرارت گذاشته تا کمی نرم شود، نخود را توی صافی بریزید و بعد به تابه با آب لیمو و فلفل سفید وسیاه راهم اضافه کنید. از روی حرارت برداشته و با پنیر پارمسان ترکیب وسرو کنید.


درباره نخود سبز

نخود سبز یا نخود فرنگی مواد مغذی ضروری مثل ویتامین B، ویتامین E، نشاسته، آهن، فسفر، اسید فولیک، چربی و پروتئین دارد؛ همه چیز برای یک رژیم لاغری خوشمزه آماده است

کاهش کلسترول خون

نخود فرنگی منبع خوب پکتین و فیبرهای غذایی دیگری است که میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد. اگر از کلسترول بالا رنج می‌برید حتماً نخود فرنگی را در برنامه‌ی غذایی خود بگنجانید.


پیشگیری از یبوست نخود فرنگی سرشار از فیبرهای غیر حلَالی است که از یبوست پیشگیری می‌کنند.

ویتامین C

1/2 فنجان نخودفرنگی پاک شده یعنی در حدود 90 گرم از این نخودهای سبز 50 درصد نیاز روزانه ما به ویتامین C را تامین می کند. ویتامین C برای رشد و ترمیم بافت های بدن و همچنین برای ساخت کلاژن لازم است. باید بدانید که کلاژن پروتئین لازم برای سلامت غضروف ها، پوست و تاندون ها می باشد و بدون آن کار این بافت ها لنگ می شود. از این ها گذشته وجود ویتامین C برای جذب بیشتر آهن لازم است.

منبع اسید فولیک

نخودفرنگی خام و پخته منبع خوب اسید فولیک یا همان فولات محسوب می شود. در واقع 1/2 فنجان نخود فرنگی حدود 13درصد نیاز روزانه ما به این ویتامین را تامین می کند. اسید فولیک یکی از آن ویتامین های لازم و ضروری بدن است. افرادی که اسید فولیک بیشتری دریافت می کنند به میزان 50 درصد کمتر در معرض افسردگی قرار می گیرند.

ویتامین K

نخود فرنگی منبع خوب ویتامین K محسوب می‌شود. این ویتامین برای تولید پروتئین‌هایی که در انعقاد خون نقش دارند کمک می‌کند. ویتامین K همچنین در ساخت استخوان‌ها نیز نقش دارد.

مس

نخودفرنگی را یکی از منابع غذایی مس می‌دانند. باید بدانید که مس برای تولید هموگلوبین و کلاژن (پروتئین به کار رفته در ساخت و ترمیم بافت‌ها) نقش دارد.

ویتامین B1

تیامین یا همان ویتامین B1 بخشی از کوآنزیم‌های ضروری برای تولید انرژی از کربوهیدرات‌های مصرفی ماست. این ویتامین همچنین در انتقال پالس‌های عصبی داخل نورون‌ها و همچنین رشد طبیعی سلول‌های بدن نقش دارد.

ویتامین‌های B2 و B6

این نخودهای سبز تر و تازه منبع خوب ویتامین‌های B2 و B6 هستند. ویتامین B2 نقش مهمی در سوخت‌وساز کالری‌ها و رساندن انرژی به سلول‌های بدن دارد. علاوه بر این به رشد و احیای بافت‌های بدن، تولید هورمون‌ها و تشکیل گلبول‌های قرمز کمک می‌کند. ویتامین B6 نیز به سوخت‌ و ساز پروتئین‌ ها و اسیدهای چرب و همچنین تولید نروترنسمیتورها کمک می‌کند.این ویتامین نیز در ساخت گلبول‌های قرمز و حمل اکسیژن تأثیر دارد. ویتامین B6 برای تبدیل گلیکوژن به گلوکز لازم است و در عملکرد خوب سیستم ایمنی بدن نقش دارد. این ویتامین به ساخت برخی از ترکیبات سلول‌ های عصبی و تنظیم گیرنده‌ های هورمونی کمک می‌کند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده