دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش پخت کلوچه یا مافین با موز

آموزش پخت کلوچه یا مافین با موز

گاهی برای درست کردن یک کیک یا شیرینی در منزل احساس کردید کار بسیار سخت و مشکلی است ولی با تهیه این کلوچه های خوشمزه و زیبا می بینید که تهیه و اماده کردن آن بسیار ساده و لذتبخش است .این مافین یا کلوچه ها براحتی در منزل درست می شود


زمان آمادگی 5 دقیقه -زمان پخت 10 دقیقه - مجموع 15 دقیقه مدت زمان


مواد لازم : برای 24 کلوچه های کوچک و یا 12 کلوچه بزرگ

1/2 قاشق چای خوری جوش شیرین

   1 فنجان کره

   2 عدد موز سایز متوسط و یا تقریبا. 2/3 فنجان موز خرد شده رسیده تر، شیرین تر

   2 عدد تخم مرغ بزرگ

   1 قاشق چای خوری وانیل

   2 قاشق غذاخوری عسل (یا شیرین کننده مانند شربت افرا، استویا، و غیره)

   1 قاشق چای خوری سرکه سیب

     تکه های نارگیل شیرین نشده، کشمش، تراشه های بذر کتان، شکلات تیره، دارچین برای تزیین بدلخواه

    فر را با حرارت 375 درجه فارنهایت ویا 195 درجه سانتیگراد یا درجه 5 گاز روشن کنید.

طرز تهیه :

تمام مواد تشکیل دهنده را در یک مخلوط کن یا غذا پردازنده غذایی بریزید و با هم زده تا به خوبی مخلوط شوند.

 قالب مافین را از قبل چرب کرده و ترکیب را توی کاسه های مافین بریزید و بعد روی آن را با مواد دلخواه تزیین کرده و در فر قرار دهید. اگر از قالب های کوچک استفاده کردید برای پخت 10 دقیقه و برای قالب بزرگ5 دقیقه وقت لازم است.

اطلاعات تغذیه ای: کالری: 165 چربی: کربوهیدرات 11G: پروتئین 13G: 6G


خواص و فواید موز

از محبوب ترین میوه های روی زمین است که بومی جنوب شرقی آسیا می باشد. موز در حال حاضر در بیش از 100 کشور در سراسر جهان رشد می کند و دارای فواید فراوانی برای سلامتی و زیبایی می باشد.

به سرعت انرژی را افزایش می‌دهد این کار با تبدیل فوری قند طبیعی به انرژی انجام می‌شود و یکی از دلایلی است که چرا ورزشکاران آن را در طول فواصل منظم مصرف می‌کنند. موز یک صبحانه‌ی عالی برای کودکان و بزرگسالان است چرا که انرژی مورد نیاز آن­ها را در طول روز فراهم می‌کند. و این احتمالا محبوب‌ترین فایده‌ای است که موز برای سلامتی دارد.

کمک می‌کند فشار خون تحت کنترل بماند تحقیقات نشان می‌دهند که پتاسیم فشار خون را تحت کنترل نگه می‌دارد و مصرف مقدار مناسب کلسیم، پتاسیم و منیزیم نیز می‌تواند باعث کاهش یافتن فشار خون بالا شود. موز غنی است از پتاسیم، کلسیم و منیزیم، به طوری که می‌تواند گزینه‌ای سالم برای تحت کنترل نگه داشتن فشار خون باشد.

یکی از خواص ارزشمند موز کاهش دادن کلسترول است. گفته می‌شود که پکتین که فیبر محلول موجود در موز است، به کاهش سطوح کلسترول کمک می‌کند. به گفته‌ی محققان، فیبرهایی که محلول در آب هستند مانند پکتین، اسفرزه، بتاگلوکان و غیره، کلسترول LDL (بد) را بدون ایجاد اختلال در کلسترول HDL (خوب) کاهش می‌دهند

 از سلامت کلیه‌ها حمایت می‌کند موز یک منبع غنی از پتاسیم است. اگر این میوه را به طور منظم و در حد اعتدال مصرف کنید، سطح سلامت کلیوی ارتقاء می‌یابد. مجله‌ی بین‌المللی سرطان می‌گوید موز منبع غنی ترکیبات فنلی آنتی‌اکسیدانی است. مصرف آن همراه با کلم و ریشه‌ی سبزیجات از سلامت کلیه‌ها محافظت خواهد کرد.

عملکرد عصب را بهبود می‌بخشد و قدرت مغز را افزایش می‌دهد از دیگر خواص موز، تاثیر مثبتی است که روی عملکرد عصب و مغز دارد. موز یک منبع غنی از ویتامین‌های گروه B است و به همین دلیل عملکرد عصب را بهبود می‌دهد. پتاسیم موجود در موز قوای ذهنی را هوشیار را نگه می‌دارد و توانایی‌های یادگیری را افزایش می‌دهد.

مطالعات نشان می‌دهند مصرف منظم موز در رژیم غذایی روزانه به کاهش وقوع سکته‌ی مغزی کمک می‌کند و این به دلیل مقدار پتاسیم فراوانی است که موز دارد.

 خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد مصرف موز که غنی از آنتی‌اکسیدان و فیبر غذایی است، خطر ابتلا به انواع مختلفی از سرطان، به خصوص سرطان روده‌ی بزرگ را کاهش می‌دهد.

 به محکم شدن استخوان‌ها کمک می‌کند که باکتری‌های پروبیوتیک موجود در موز توانایی شگفت‌آوری برای جذب کلسیم در بدن دارند. از این رو، مصرف موز به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند.

موز بسیار غنی از فراکتوالیگوساکارید (fructooligosaccharide) است که به عنوان یک پروبیوتیک (باکتری‌های مفید) عمل می‌کند. این ترکیب رشد و فعالیت پروبیوتیک‌ها را در روده‌ی بزرگ تحریک می‌کند و آنزیم‌هایی تولید می‌کند که قادر به جذب مواد مغذی هستند و در نتیجه توانایی گوارش را افزایش می‌دهند و مانع می‌شوند از این‌که باکتری‌های مضر به بدن آسیب برسانند

 به مبارزه با زخم معده کمک می‌کند مبارزه با زخم معده از دیگر خواص موز است. وجود مواد خاصی در موز باعث تحریک سلول‌هایی می‌شود که دیواره معده را تشکیل می‌دهند، این امر تولید یک سد محافظ مخاطی ضخیم‌تر را در برابر اسید معده امکان‌پذیر می‌کند. همچنین این ماده که به عنوان مهار کننده‌های پروتئاز در موز شناخته شده­است، به خلاص شدن از شر باکتری‌هایی که باعث بروز زخم معده می‌شوند، کمک می‌کند، در نتیجه از معده در برابر آسیب‌ها و زخم حفاظت می‌کند.

به کنترل اسهال کمک می‌کند موز خام طبیعتی قابض دارد و در درمان اسهال موثر است. این میوه همچنین تعادل مایعات را تنظیم می‌کند.

خواص موز برای پوست صورت و مو

مرطوب کننده طبیعی پوست

ماسک صورت موز و عسل

ضد آفتاب طبیعی

ماسک موز برای پوست چرب

ماسک موز برای لک صورت

ماسک موز برای پوست خشک

درمان چروک صورت

ماسک موز برای چروک صورت

درمان ترک کف پا

درمان پف زیر چشم

آکنه و جوش صورت

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده