بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» آموزش تهیه سیب زمینی سرخ شده تند

آموزش تهیه سیب زمینی سرخ شده تند

سیب زمینی یکی از پرطرفدارترین غذا در کل جهان است و از این ریشه گیاهی صدها نوع دستور غذایی در دنیا وجود دارد که شما می توانید یکی از آنهارا انتخاب و پس از آماده کردن آن را سرو کنید.

مواد لازم : برای 2 نفر


500 گرم سیب زمینی برش خرده

1/4 قاشق چای خوری نمک  

1/4 قاشق چای خوری پودر زیره سبز

1/4 قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز 

1/4 فنجان روغن کانولا

    2 قاشق غذا خوری فلفل قرمز شیرین ریز خرد شده

    1 قاشق غذا خوری ریحان تازه خرد شده 

    2 قاشق غذا خوری آرد همه منظوره

    1 قاشق چای خوری شکر

طرز تهیه : 

در کاسه بزرگ شکر، نمک، زیره سبز، پودر فلفل قرمز را با هم ترکیب کنید.

سیب زمینی ها را به 6 حلقه برش زده و بعد هر حلقه را به 4 تکه نواری از طول نواری برش بزنید و بعد در ظرف آرد بریزید و خوب با هم ترکیب کنید.

توی تابه روغن را بریزید و روی حرارت گذاشته تا داغ شود و بعد سیب زمینی ها را به روغن اضافه و به مدت 6 تا 8 دقیقه سرخ و طلایی کنید.بعد از خارج کردن از روغن روی حوله کاغذی بریزید ، تا روغن اضافی آن گرفته شود.بعد با ترکیب شکر اضافه و کاملا با هم مخلوط کرده و با ریحان و فلفل دلمه ریز خرد شده تزیین و با سس دلخواه سرو کنید.


نکاتی برای سیب زمینی

برای تامین انرژی بدن می توان از سیب زمینی استفاده نمود. سیب زمینی به عنوان چهارمین غذای پرمصرف جهان بعد از برنج ، گندم و ذرت می باشد. سیب زمینی به دلیل خواصی که دارد می تواند برای درمان گرفتگی بینی ، نایژه و ریه موثر باشد و برای بهبود آسم کاربرد دارد.

سلامت سیستم گوارش سیب زمینی به دلیل اینکه کربوهیدرات فراوان دارد و چربی و پروتئین آن بسیار ناچیز است دلیل خوبی برای مصرف می باشد. چرا که باعث می شود هضم غذا به درستی انجام شود. سعی کنید سیب زمینی را به مقدار زیاد در طول هفته مصرف نکنید.

رفع تیرگی دور چشم سیب زمینی دارای خواصی می باشد که باعث رفع تیرگی دور چشم می شود. شما می توانید به کمک سیب زمینی به طور مستقیم ناحیه تیره دور چشم را رفع کنید. برای این کار یک سیب زمینی را پوست بکنید و آن را خرد کنید

قطعات سیب زمینی را در یک پارچه قرار دهید و به مدت 15دقیقه بر روی قسمت های تیره دور چشم قرار دهید. بعد از گذشت مدتی این قسمت را با آب گرم شستشو دهید. می توانید این کار را به صورت منظم انجام دهید

سیب زمینی سرشار از بتاکاروتن ،منیزیم ،زینک و ویتامین B کمپلکس می باشد که باعث می شود تا برای التهاب مفاصل بسیار مفید باشد. آب سیب زمینی را می توانید به صورت موضعی بر روی مفاصل خود قراردهید تا درد آن تسکین پیدا کند.کاهش اشتهای کاذب سیب زمینی شاخص گلیسمی کمی دارد و به همین علت احساس سیری به شما دست می دهد.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده