خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش اسفنج کیک با کرم شکلاتی وفندق

آموزش  اسفنج کیک با کرم شکلاتی وفندق

این کیک با ظاهری زیبا و مواد زیاد که بیشتر اوقات در اکثر منازل وجود دارد براحتی آماده می شود و شما میتوانید با کمی صبر این کیک زیبا را آماده و در کنار سایر افراد از خوردن آن لذت ببرید.


مواد لازم : کیک اسفنجی

150 گرم شکر

130 گرم آرد ویک پیچ نمک

 6 تخم مرغ بزرگ در دمای اتاق

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

 1 قاشق چای خوری عصاره وانیل


موادلازم : سس شکلات

125 گرم پودر قند

113 گرم شکلات تلخ و شیرین ، ریز خرد شده

113 گرم کره

  2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو

  1 قاشق چای خوری عصاره وانیل


 مواد لازم : برای شربت کارامل

 170 گرم شکر

    3 قاشق غذاخوری آب

    2 قاشق چای خوری آب لیمو تازه

      فندق برای چاشنی زدن

فر را با حرارت 400 درجه فارنهایت ویا 205 درجه سانتیگراد روشن کنید. توی 2 سینی را کاغذ پهن کرده و با روغن چرب کنید.

طرز تهیه :

در زدن تخم مرغ همیشه سفیده را قبل از زرده بزنید. چون اگر همزن آغشته به زرده باشد سفیده را خراب می کند. زرده ، پودرقند، وانیل را باهمزن برقی با سرعت بالا مخلوط کنید.


سفیده را کاملا با سرعت بالای همزن زده تا خامه ای شود، سپس زرده را هم اضافه و با یک لیسک از یک جهت به آرامی هم بزنید. آرد را با نمک 3 بار الک کرده و بعد به ترکیب تخم مرغ اضافه و باهم مخلوط کنید. مایه کیک را بطور مساوی داخل سینی آماده شده بریزید.


(می توانید از یک پیمانه کمک بگیرید). به مدت 4 دقیقه در فر قرار دهید،اگر بعداز این تایم به کیک دست زدید و هنوز مرطوب بود کمی دیگر در فر بماند ولی مواظب باشید که نسوزد. اگر در فر بیشتر بماند خشک شده و موقع برداشتن خرد می شود.


طرز تهیه : شکلات

 هر دوشکلات را در ظرفی بریزید و روی حرارت بخار آبجوش ذوب کنید. کره را باهمزن کاملا زده ،سپس پودرقند ، وانیل وپودر کاکائو را با کره کاملا زده تا مخلوط شود. در این مرحله شکلات ذوب شده را توی مایه بریزید وباهم ترکیب کنید.


طرز : مونتاژ کردن کیک

ورق های کیک را به قطعات مساوی برش زده مثلا به 6قطعه پس دو سینی به ما 12 مربع می دهد.بستگی به شما دارد که پهنای کیک به چه اندازه باشد می توانید مربع ها را از وسط برش زده وبه اندازه دلخواه در آورید.


2-3 برش را برای تزیین کنار گذاشته وبعد روی هر برش رابا مایه شکلات پوشش دهید ولایه بعدی را روی این لایه قرارداده قرار داده ،به همین ترتیب عمل کنید وقتی لایه های کیک آماده شد.روی آن را با مایع شکلات پوشش دهید.


طرز تهیه : شربت کارامل

تمام مواد شربت را در یک ظرف ریخته روی حرارت قرار دهید. تا کاملا جوشیده و رنگ آن قهوه ای شود . حالا مربع ها را که کنار گذاشتید. قالب زده و به این شربت آغشته و روی شیرینی بچینید و یا با تراشه های شکلاتی روی شیرینی را تزیین کرده وفندق خرد شده را روی کیک بپاشید.


نکاتی درباره کیک ها

از کاغذ پوستی یا کاغذ روغنی استفاده کنید

هنگام پخت کیک من یک کاغذ روغنی یا پوستی تهیه می کنم، و قالب کیک را روی آن کاغذ قرار می دهم و به اندازه ی قالبی که می خواهم داخلش کیک بپزم، برش می دهم. سپس کاغذ را در قالب می گذارم. وقتی کیک آماده شد و نوبت به برداشتن کاغذ رسید، به راحتی از کف کیک کنده می شوند.

اضافه کردن مواد ترد کننده

اگر می خواهید در مدت زمان کمی یک کیک سیب یا موز درست کنید، قبل از قرار دادن کیک در فر، به خمیر کیک، شکر سفید معمولی، پودر نارگیل و آجیل خرد شده و یا گردو بپاشید. این کار باعث می شود کیکتان با شکلی ترد از فر بیرون بیاید. و موقع خوردن صدای قاراچ قروچ بدهد

 

اضافه کردن سرکه، بافت خامه ی کیک را نرم نگه می دارد

من یک قاشق چایخوری سرکه را به خامه اضافه می کنم. این کار باعث می شود بافت خامه نرم شود و هنگامی که کیک را برش می زنیم خامه ها خرد نمی شوند.

 

موادی را به عنوان طعم دهنده به کف قالب کیک اضافه کنید

به جای اضافه کردن یک چاشنی به کیک، بیایید به کیک تان پیچ و تاب بدید و سعی کنید کف قالب کیک را با کراکرهای خرد شده بپوشانید. آنها مانع چسبیدن کیک به کف قالب می شوند و باعث می شوند کیک طعم جالبی بگیرد.

 

 به جای استفاده از الک دستی یا پلاستیکی برای الک کردن آرد ها و مواد جامد،برای پخت کیک، من از هم زن سیمی غیر برقی به جای الک استفاده می کنم. خیلی سریعتر از الک کردن کارتون رو راه میندازد، و کمتر باعث کثیف کاری در حین کار می شود.

 

استفاده از هم زن سیمی

برای تزیین، مواد رویی کیک را برای مواقعی که وقت ندارید به سرعت بر روی کیک پخش کنید

هنگامی که کیکتان را پختید و یا در حال پخت کیک هستید ولی زمان کمی برای درست کردن خامه ی روی کیک دارید و می خواهید کیکتان بی تزیین نماند، می توانید این روش ساده را انجام دهید : در حالکی که هنوز کیکتان گرم است، بر روی کیک، کف نیشکر و یا شهد نیشکر بریزید و سطح آن را با پودر نارگیل یا آجیل تزیین کنید. این یک ترفندی برای تزیین کیک است.

 

پخت کیک با قالب های مدل دار و کنگره دار

 اغلب کیک های بیسکویتی می پزید و اما وقتی روغن و آرد را در کف قالب می پاشید، کیک ها همیشه به قالب می چسبیدند. قالب را با روغن چرب کنید و مقداری شکر در کف قالب بپاشید. هرگز کیک به داخل قالب نچسبد! در حالت کلی وقت کیک پخت و آن را از فر در آوردید، بگذارید کیکتان 10 دقیقه خنک شود و بعد به راحتی از قالب بیرون می آید. با استفاده از شکر در کف قالب، بیشتر کیک ها حتی نیازی به تزیین ندارند، چون شکر آب می شود و وارد بافت کیک می شود

طعم خوشایندی به کیک هایتان بدهید

سعی کنید پوست های ریز پرتقال یا گرد پرتقال را داخل خمیر کیک خود بریزید. انجام این کار باعث می شود، کیکتان طعم و مزه ی خوشایند و متفاوتی بگیرد.

 

از بیکینگ پودر جایگزین استفاده کنید

داخل کیکتان بیکینک پودر بریزید، خودتان می توانید مقداری بیکینگ پودر درست کنید! برای ساخت بکینگ پودر خانگی، می توانید “2 قاشق چای خوری جوش شیرین ، 1 قاشق چای خوری خامه ی ترش و یک قاشق چای خوری نشاسته ی ذرت را ترکیب کنید و به کیک اضافه کنید”.

حباب های داخل کیک را ازبین ببرید

 کیک های شما کاملاً بی عیب و نقص از فر بیرون بیایند.

هنگام پخت کیک، قبل از این که کیک را در فر قرار دهید، قالب کیک خود را روی تخته ی میز بکشید. این کار باعث می شود، بیشتر حباب های هوا از بین بروند. ” دقت کنید که قالب کیک تکان نخورد و مواد کیک به این طرف و آن طرف نرود.

 

نگذارید کیک هایتان خشک شوندمن همیشه هنگام پخت کیک، یک قابلمه ی کوچک را از آب پر می کنم و هنگامی که می خواهم کیک را درون فر بگذارم، قابلمه ی آب را نیز در کف فر می گذارم. این کار باعث می شود، کیکتان در هنگام پخت خشک نشود و مرطوب باقی بماند .

 

لایه های رویی کیک را از قبل آماده کنید

لایه های کیک غیر یخ زده را می توانید روی یک ورقه یا کاغذ شیرینی پزی قرار دهید تا اینکه به خوبی سفت شوند و یخ بزنند ،سپس بطور جداگانه آن ها را با بسته بندی پلاستیکی بپیچانید و در فریزر نگه داری کنید. هنگامی که آنها آماده ی استفاده هستند، کافی است که فقط ذوب شوند، و سرو کنید.

یک ماده اسرار آمیز را به کیک تان اضافه کنید

برای این که اطمینان حاصل کنید کیک شکلاتی شما از رطوبت کافی و بافت فوق العاده بر خوردار است، یک قوطی نعناع (نعنای خشک شده و بدون آب) را به مخلوط کیک شکلاتی خود اضافه کنید

بشقاب کیک را قبل از خامه کشی تمیز نگه دارید

قبل از این که سطح رویی کیک را خامه کشی کنید، کاغذ روغنی را زیر لایه ی زیرین قرار دهید. بعد از این که کیک به طور کامل خنک شد، کاغذ را با دقت جدا کنید. یک بشقاب کیک بسیار تمیزی خواهید داشت.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده