خرید از سراسر دنیا


» آموزش خوراک گیاهی- بادمجان رژیمی

آموزش خوراک گیاهی- بادمجان رژیمی

آموزش خوراک گیاهی- بادمجان رژیمی

بادمجان یکی از معدود مواد غذایی است که در سراسر دنیا طرفداران خود را دارد. خصوصا که شما صدها نوع دستور غذا می توانید برای این خوراک بکار ببرید .سالاد بادمجان یک غذای سالم وگان به همراه بادمجان ، فلفل و سس گوجه فرنگی تهیه شده است. کاملا گیاهی و بدون گلوتن است. با این دستور یک خوراک فوق العاده خوشمزه و دارای عطر و طعم خاصی دارید ، این خوراک بادمجان ، فیبر و مواد مغذی که بدن نیاز دارد را تأمین می کند. این ویژگی سبزیجات کم کالری است .

این خوراک یا سالاد بادمجان پخته شده با فلفل و گوجه فرنگی وسالم و به طرز شگفت آوری بسیار لذیذ و خوشمزه است و نشان میدهد برای خوردن یک غذای عالی حتما نباید از گوشت و یا انواع ماکیان استفاده کرد. در جهان مردم بسوی غذاهای گیاهی روی آوردند سعی کنیم سبزیجات و خوراک هایی را که برای بدن ما مفیدتر و سالمتر هستند در منو غذایی خود قرار دهیم.

این غذا به سبک خوراک پخته می شود و باعث ایجاد طعم های شگفت انگیز و ذوب شده در دهان می شود. امیدوارم که از پخت ​​این غذای دوست داشتنی و چشمگیر و خوردن آن در خانه خود برای خانواده و دوستان لذت ببرید.

موادی که در این دستور بکار رفته در کابینت و یخچال هر خونه ای یافت میشه و احتیاجی بخرید بیرون از منزل نیست که شامل سس یا پوره گوجه فرنگی ،فلفل قرمز خشک خرد شده ،پودرفلفل سیاه ، بادمجان بزرگ ،روغن زیتون، فلفل دلمه ای زرد و قرمز رنگ ، خرد شده ،سیرچرخ کرده ، آب ،زیره ،نمک، شکر،


مواد لازم : برای 2 نفر

435 گرم سس گوجه

1/2 قاشق غذاخوری فلفل قرمز

1/4 قاشق غذاخوری فلفل

2 عددبادمجان

6 قاشق غذاخوری روغن زیتون

2 عدد فلفل دلمه‌ ای زرد

4 حبه سیر

1 فنجان اب

1 قاشق غذاخوری زیره

1 قاشق غذاخوری نمک

1 قاشق غذاخوری شکر

طرز تهیه :

پوست بادمجان ها را به صورت نواری بگیرید ، پس طوری پوست بگیرید که طرفین بادمجان به صورت عمودی بگذارید و و این نوارهای پوستی به نگه داشتن تکه های بادمجان کمک می کند و این روش در زمان پخت شکل زیبایی به غذا می بخشد ، همچنین به آن طعم می دهد.

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک تابه بزرگ و متوسط ​​گرم کنید. بادمجان ها را در تکه های 2/5 سانتی خرد کنید. بادمجان را در دو قسمت سرخ کنید، یعنی اول نیمی از قطعات را درون ماهی تابه بریزید و بگذارید حدود 10 دقیقه سرخ شود. وقتی بادمجان ها سرخ شد آن را توی یک کاسه بریزید و باقی بادمجان ها را به همین ترتیب با 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون و به مدت حدود 10 دقیقه به همین روش سرخ کنید ،تا طلایی شود.

وقتی که بادمجان سرخ شد ، باز 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را به ماهی تابه اضافه کرده و تکه های فلفل رنگی را توی روغن بریزید و حدود 3 دقیقه تفت داده تا نرم و سبک شود و بوی خامی فلفل گرفته شود و بعد سیر چرخ یا رنده شده را هم اضافه و به مدت 2 دقیقه دیگر سرخ کنید تا سیر معطر شود.


در یک کاسه مخلوط کن ، سس گوجه فرنگی ، آب ، زیره ، نمک ، شکر ، تکه های فلفل قرمز خرد شده و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید.مخلوط مایع را توی یک قابلمه بزرگ بریزید و گذاشته روی حرارت به جوش بیاید.


بادمجان سرخ شده ، ترکیب فلفل دلمه رنگی با سیر را توی قابلمه مناسب بریزید.سس گوجه فرنگی را هم به ترکیب اضافه و درب قابلمه را کج گذاشته و بگذارید مخلوط به آرامی با حرارت کم به مدت 1 ساعت بپزد وسس غلیظ شود و بعد چاشنی آن را بچشید به ذائقه خود نمک و فلفل آن را میزان کرده و از روی حرارت بردارید.در یک ظرف دلخواه این خوراک را بریزید و روی آن را با کمی جعفری یا گشنیز ریز خرد شده تزیین کنید و از رنگ زیبای این غذا در زمان سرو لذت ببرید و این خوراک گرم را در صورت تمایل می توانید با نان تازه یا درکنار یک ظرف سالاد و یا با سلیقه خود سرو کنید. البته در بیشتر کشورها این غذا را به عنوان یک سالاد سرو می کنند.

ارزش غذایی

سالاد بادمجان موشی

مقدار در هر خدمت

کالری 99 کالری از چربی 63

٪ ارزش روزانه

7g11٪ چربی

1g6 چربی اشباع

سدیم 384mg17٪

پتاسیم 340mg10٪

کربوهیدرات 8 گرم 3٪

فیبر 3g13٪

شکر 5 گرم 6٪

پروتئین 1g2

ویتامین A 815IU16٪

ویتامین C 29.8mg36٪

کلسیم 16mg2٪

0.8mg4٪ آهن


نکاتی در باره بادمجان

بادنجان طبیعتی گرم و خشک دارنند و در دو نوع دلمه ایی و قلمی بفروش میرسدو درمعمولا ما از بادمجان سیاه برای استفاده در غذاها استفاده می کنیم.

بادمجان ها درتمام کشوره ها به رنگهای مختلف وجود دارد که هرکدام هم طعم و خواص خود را دارد.

بادمجان های مصری سفید هستند و قبل از اینکه محققان از خواص دارویی و غذایی آن بگویند از آن به عنوان یک گل تزینتی در منزل و باغ نگهداری می کردنند و الان به عنوان یک صیفی در پخت و پز استفاده می شود.

در لائوس بادمجان های قلمی و دلمه‌ای به رنگ سبز که بیشتر به رنگ طالبی است و چون پوست این نوع بادمجان نازک و نرم است به همین دلیل همیشه آن را با پوست طبخ و یا حتی کنسرو می کنند.

در ترکیه بادمجان هایی به رنگ قرمز است که آن را به این شکل نام گذاری و یا تقسیم شده و بادمجان دلمه‌ای در سه نوع گیلاسی ، قرمز ترکی و گوجه فرنگی که در دو نوع قلمی و دلمه ایی است.

نوع دیگر بادمجان کالیوپ بنفش راه راه است که خیلی پرخاصیت است و بخاطر شکل زیبایی که دارد خیلی مورد توجه است.چون بسیار خوشمزه و دارای طعمی ترد و شیرین است و این بادمجان ها به روی بوته بعد از سه ماه بر روی ساقه میوه می دهد.

بادمجان های بومی آفریقایی در ابتدای رشد به رنگ سبز است که بعد به رنگ زرد تبدیل می شود.

پوست این نوع بادمجان نازک است و بیشتر شبیه به موز است و در دو نوع قلمی و دلمه ایی است که بیشتر از رنگ سبز آن در پخت و پز هم استفاده می کنند.

بادمجان های سیاه که در دو نوع قلمی و دلمه ایی است در بیشتر نواحی به شکل های مختلفی کشت می شود و برای همین دارای طعم و مزه ها خاص خود را دارد.

بادمجان ها آهن فراوان دارد و برای کم خونی مفید است و به سلامت قلب و عروق کمک می کند.

برای رفع یبوست دانه‌های موجود در بادنجان مفید است و برای مسمومیت‌ با قارچ سمی و رفع سکته قلبی و باز کننده عروق بسته شده مفید است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده