خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه نان مخصوص عید با تخم مرغ های رنگی

طرز تهیه نان مخصوص عید با تخم مرغ های رنگی

این نان تزئینی با تخم مرغ های رنگی که در میان خمیر قرار گرفته و پخته میشود بسیار جالب است و نانی رنگارنگ که یک راه سرگرم کننده و زیبا برای همه افراد خانواده است

آماده در3 ساعت و 30 دقیقه

مواد لازم : برای 10 برش

برای خمیر شیرین:

1/2 قاشق چای خوری نمک

1/2 فنجان شکر

1 فنجان شیر کامل

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

2 تخم مرغ بزرگ

1 قاشق غذاخوری مخمر فوری

1 لیمو پوست رنده شده

2 قاشق چای خوری دانه انیسون

5 فنجان آرد همه منظوره سفید نشده

6 قاشق غذاخوری کره بدون نمک ، در دمای اتاق نرم شده

مواد لازم : برای تخم مرغ رنگی

6 تخم مرغ رنگ شده

1 عدد زرده تخم مرغ با 1 قاشق چای خوری شیر ترکیب شده برای رومال

2 قاشق چایخوری دانه های رنگی ، برای تزیین

طرز تهیه :برای خمیر شیرین

مرحله 1: در کاسه مخلوط کن 1 فنجان شیر کامل ، 1/2 فنجان شکر ، 2 عدد تخم مرغ بزرگ ، 1 قاشق غذاخوری مخمر فوری ، رنده شده پوست یک لیمو ، 2 قاشق چای خوری دانه انیسون و 1/2 قاشق چای خوری نمک را با سرعت کم همزن ترکیب کنید.

مرحله 2: به تدریج 3/5 فنجان آرد را هم اضافه کنید تا یک خمیر ضخیم ایجاد شود. کره نرم شده را کم کم اضافه و خوب هم زده تا مطمئن شوید که جذب خمیر شده در کل 6 بار می توانید با این روش کره را در خمبیر ترکیب اضافه کنید،

مرحله 3: به تدریج آرد باقی مانده را هم اضافه کنید تا یک خمیر نرم بدست بیاید و بعد دور کاسه را تمیز کرده و حدود 8 دقیقه دیگر هم زده تا خمیر صاف ، براق و کمی چسبناک شود (آرد را زیاد نریزید)

مرحله چهارم: توی یک کاسه بزرگ را با کره چرب کنید. خمیر را به صورت توپ گرد کنید. بعد خمیر را در کاسه بچرخانید تا سطح آن با کره چرب شود و بعد درب ظرف را بسته و به مدت 1/5 ساعت کنار بگذارید تا حجم خمیر دوبرابر شود.

برای تهیه نان

مرحله 1: توی یک سینی مخصوص را با کاغذ پوستی بپوشانید.خمیر را به یک سوم تقسیم کنید. هر تکه خمیر را در زیر کف دست خود روی سطح کار بچرخانید و به یک طناب 20 اینچی یا 50 سانتی متری بپیچید ، انتهای آن را مخروطی کنید. سه طناب خمیری را در کنار هم قرار دهید. از مرکز شروع کنید ، طنابها را از بتدا شروع به بافتن کنید و انتهای طناب را به هم فشار دهید و به صورت یک نان مخروطی در بیاید.

مرحله 2: نوار بافته را توی سینی روی کاغذ پوستی قرار داده و روی خمیر را با یک پلاستیک بپوشانید و به مدت 1 تا 1/5 ساعت بگذارید در یک مکان گرم و بماند تا حجم تقریباً دو برابر شود

مرحله 3: در 15 دقیقه آخر قبل از گذاشتن در فر ، 6 عدد تخم مرغ رنگ و خشک شده با رنگهای خوراکی بدون ضرر را به طور مساوی در قسمت روی خمیر قرار دهید، بطوری اینکه وقتی خمیر حجیم شد و در حال پخت بود دور تخم مرغ را بگیرد.

مرحله 4: فر را با دمای 350 درجه فارنهایت یا 175 درجه سانتیگراد گرم کنید.

مرحله 5: 1 زرده تخم مرغ را با 1 قاشق چای خوری شیر کامل بزنید و بعد با یک برس روی خمیر را پوشش داده و 2 قاشق چای خوری از دانه های رنگی را روی خمیر بپاشید.

مرحله ششم: بعد خمیر را توی فر قرار داده و آن را بپزید تا روی نان طلایی شود و بعد از پخت از فر خارج کرده و گذاشته تا قبل از برش کاملا خنک شود. این نان ها را با شکل های مختلف می توانید آماده کنید . برای پذیرایی و مهمانی ها بسیار مورد توجه است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده