خرید از سراسر دنیا


» آموزش پاف با کرم کاستارد و روکش سس شکلاتی

آموزش پاف با کرم کاستارد و روکش سس شکلاتی

آموزش گام به گام نحوه ساخت اکلر را بیاموزید! اكلرهای كلاسيک ، به نام اكلر اوكوكلات يا اكلر شكلاتی با قناد چوك فرانسوی ساخته می شوند و به طور سنتی با خامه قنادی پر شده و در شكلات فرو می روند. اکلر (Éclair) نوعی شیرینی فرانسوی است که با خمیر پفی درست می‌شود. برای تهیه اکلر، خمیر پفی را به شکل کشیده در می‌آورند و پس از سرد شدن خمیر، داخل آن را با کرم وانیلی، کرم کاستارد، خامه زده شده پر می‌کنند. مواد تشکیل‌دهنده اصلی آن خمیر پفی، کرم قهوه یا شکلات طعم‌دار، شکر و تخم‌مرغ هستند. هنگامی که اکلر پخته و سرد می‌شود، روی آن را با سس یا کرم وانیل، قهوه یا شکلات یا با کاستارد یا خامه می‌پوشانند.


 موادلازم: خمیر پاف یا اکلر برای 16 عدد

150 گرم آرد همه منظوره

112 گرم کره

120 میلی لیتر شیر

120 میلی لیتر آب

 50 گرم شکر

   5 عدد تخم مرغ بزرگ


موادلام :برای کرم کاستارد یا خامه قنادی

480 میلی لیترشیر  

 75 گرم شکر

 40 گرم نشاسته ذرت

 30 گرم کره

   4 زرده تخم مرغ

   1 قاشق چای خوری عصاره وانیل

 

موادلازم : برای سس شکلات

112 گرم شکلات تیره،ریز خرد شده

 80 گرم خامه زده شده

 35 گرم شکر

  1 قاشق غذا خوری روغن نباتی

فر را با حرارت 400 درجه فارنهایت و یا 200 درجه سانتیگراد روشن کنید.


طرز تهیه: خمیر پاف

نمک، شکر و آرد را در یک کاسه، باهم الک کنید.شیر،آب وکره را روی حرار به جوش بیاورید.ترکیب آرد را یکباره توی شیر بریزید وبا یک همزن دستی سریع هم زده تا باهم ترکیب شود.زمانیکه که خمیر صاف ویکدست شد وشیر کاملا بخورد آرد رفت، خمیر آماده است.

خمیر را در کاسه همزن بریزید، تخم مرغ ها با فاصله 2 دقیقه را هم یکی یکی اضافه وهمزن را روشن کنید.خمیر باید صاف و دارای انسجام شود.از خمیر با دو انگشت برداشته و اگر مثل آدامس کشدار باشه خمیر آماده است وگرنه اگر سفت بود.

یک تخم مرغ دیگر اضافه کنید. خمیر را توی کیسه شیرینی بریزیدو با ماسوره ساده توی سینی روی کاغذ پوستی به اندازه دلخواه خمیرها را با فاصله بچینید.در فر به مدت 30 دقیقه قرار دهیدویا تا زمانی که خمیرها پخته و روی آن طلایی شود.


طرز تهیه: کرم کاستارد یا خامه قنادی

شیر را در ظرفی روی حرارت قرارداده تا گرم شود. پودر شکر و زرده تخم مرغ را در ظرفی با همزن زده تا مخلوط شده و بعد وانیل را هم اضافه و کمی هم بزنید.

بعد نشاسته ذرت را هم اضافه و کاملا هم زده تا خوب صاف و یکدست شده و سپس شیر بجوش آمده را کم کم به ترکیب اضافه و سریع هم بزنید تا صاف و مخلوط شود.

بعد مخلوط را روی حرارت قرارداده تا کاملا غلیظ شده از روی حرارت برداشته و کره را هم اضافه کرده با هم ترکیب کنید وقتیکه کره جذب خمیر شد از یک الک رد کرده تا اگر گلوله های خمیری هست باز شود و یک خمیر یکدست و صاف بدست بیاوریدبا یک سلفون روی ظرف را بپوشانید وبا دست روی ان را صاف کرده به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید.


طرز تهیه: سس شکلات

خامه، شکر و روغن رابه مدت 45 ثانیه در مایکروویو قرار داده و یا روی بخار آبجوش گذاشته وهمزده تا کاملا ترکیب و داغ شود.سپس روی شکلات ریز خرد شده بریزیدو خوب ترکیب کرده تا شکلات صاف و حل شود.


مونتاژ کردن

کرم را در یک کیسه شیرینی با ماسوره ساده بریزید و درانتهای شیرینی را با نوک ماسوره سوراخ کرده و از کرم داخل شیرینی ها را پر کنید. سپس یک طرف پاف ها را در سس شکلات زده و کناری بچینیدتا شکلات روی پاف سفت شود.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده