دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش تهیه 5 نوع دسر خوشمزه و آسان

آموزش تهیه 5 نوع دسر خوشمزه و آسان

دسرها همیشه در تمام ساعات از روز مورد استقبال تمام گروه های سنی قرار میگیرد در اینجا دستور 5 دسر فوق العاده راحت و خوشمزه را گذاشته شده و امیدوارم تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید.


 دسر شکلات با انار

مواد لازم : 12 عدد کاسه کاغذی مافین کوچک

2/3 فنجان دانه انار    

   1 فنجان تراشه های شکلات تیره

      کاغذ شکل دار شکلات به میزان لازم

طرز تهيه :

شکلات را توی ظرفی بریزید وروی حرارت بخار آبجوش قرار داده تا شکلات ذوب شود. کاغذهای شيرينی را توی قالب مافین بگذارید ، یا بدون کاغذ توی قالبها فلزی را چرب کنید. 1 قاشق مربا خوری دانه انار را در قالب بریزید و بعد به آرامی توی قالب ها را مقداری شکلات بریزید ودوباره کمی انار وبعد با شکلات قالب را پر کنید.قالب شکلات را به مدت 30 دقیقه یا تا زمانیکه شکلات بسته شود.

در یخچال یا فریزر قرار دهید


طرز تهیه توپ شکلاتی

مواد لازم : برای 21 عدد توپ شکلاتی

1-1/4 فنجان حدود 262.5 گرم شکردانه ریز

1-3/4 فنجان آرد همه منظوره

 120 گرم حدود 1/2 فنجان کره نرم شده

  270 تا 210 گرم شکلات تلخ وشیرین

   3/4 قاشق چای خوری نمک

   60 گرم حدود 1/4 فنجان خامه زده شده

     2 قاشق چای خوری عصاره وانیل

     1 عدد وانیل، به دو نیم و دانه آن خارج شده

        قلب های ریز رنگی برای تزیین

طرز تهیه :

آرد و نمک را با هم در یک کاسه الک کنید. در کاسه مخلوط کن کره ، شکر و دانه های وانیل را با هم زده تا یکدست و خامه ای شود.سپس خامه و اسانس وانیل را هم اضافه و با هم زده تا خامه ای و صاف شود، آرد را به ترکیب اضافه با سرعت کم مخلوط را زده تا خمیر یکدست وصاف شود.

در سینی کاغذ پوستی پهن کرده و بعد از خمیر به اندازه یک توپ پینگ پنک 30 سانتی برداشته ودر دست گرد کنید. سپس تمام شکلات های اماده شده را در سینی چیده وبعد در یخچال گذاشته تا سفت شود.

شکلات را در یک کاسه بریزید وروی حرارت بخار آبجوش یا در مایکروویو به مدت 30 ثانیه، گذاشته تا شکلات ذوب و صاف شود. از روی حرارت بردارید ، مایع نباید زیاد گرم ویا سرد باشد سینی را از یخچال خارج و توپ های خمیری را در شکلات بغلتانید و بعد شکلات های قلبی را روی توپ ها بپاشید و در سینی کنار هم چیده ودوباره در یخچال قرار داده تا شکلات ها آماده شود.


آموزش تهیه تخم مرغ شکلاتی

خلاقیت در آشپزی همیشه باعث خلق خوراکی‌های خوشمزه‌ای میشود که درست کردنشان ساده و لذت بخش است ؛طرز تهیه این تخم مرغ های شکلاتی بسیار ساده است.

مواد لازم:

2/5 پیمانه آرد

1/2 پیمانه آب سرد

3/4 پیمانه شربت ذرت

3/4 پیمانه آب داغ

  2 پیمانه شکر

  2 قاشق چایخوری عصاره وانیل

  2 قاشق غذاخوری پودر ژله ساده

    شکلات ذوب شده برای پوشش تخم مرغ

    شکلات سفید ذوب شده برای تزیین

طرز تهیه :

 داخل یک تخم مرغ پلاستیکی را آرد بپاشید. اینکار را 3 تا 5 بار تکرار و در بین هر کدام فاصله اندکی قرار دهید.در یک کاسه کوچک، پودر ژله را در آب سرد بریزید و کنار بگذارید.توی تابه شکر، یک دوم پیمانه شربت ذرت و آب داغ را مخلوط و اجازه داده تا مایع به جوش بیایدو مرتب هم بزنید.

بعد از روی حرارت برداشته و باقی مانده شربت ذرت را به آن اضافه و کاملا هم بزنید. ژله را به کاسه اضافه و هم زده ،عصاره وانیل را هم اضافه و از ترکیب توی تخم مرغ های پلاستیکی را پر کنید.

این مایع را به مدت 3 الی 4 ساعت در داخل تخم مرغ‌های پلاستیکی کنار بگذارید.پلاستیک را به آرامی باز کرده وتخم مرغ های شکلاتی را خارج کرده و توی شکلات ذوب شده بغلتانید و با شکلات سفید تزیین کنید.


دستور تهیه توت فرنگی با شکلات

موادلازم :

170 گرم شکلات سفید

226 گرم شکلات تیره

  30 عدد توت فرنگی تازه

    طرز تهیه :

شکلات سفید را ذوب کنید وتوت ها را از نوک تا نزدیک ساقه آن را در شکلات مایع زده وآغشته کنید.یک یا دو بار این عمل را تکرار کرده وبعد کمی توت را تکان دهید وروی کاغذ پوستی قرارداده تا شکلات بسته شود.

شکلات تیره راهم ذوب کنید وتوت ها را در زاویه 45 درجه ازهردوطرف به شکل"کت" در شکلات غوطه ور کنید وروی کاغذ گذاشته تا خشک شود.سپس روی شکلات سفید را با شکلات تیره دکمه وپاپیون بزنید.سپس در فریزر3-5 دقیقه قرارداده تا سرد شود.


بادام کاراملی

مواد لازم:

 390 گرم معادل 2 فنجان شکر

 112 گرم کره خرد شده

 350 گرم معادل 3 فنجان خلال بادام

طرز تهیه :

بادام را درفر به مدت 15 دقیقه با حرارت 350 درجه فارنهایت و یا 180 درجه سانتیگراد قرار داده تا طلایی شود. نیمی از شکر را توی ظرفی بریزید و روی حرارت قرارداده تا شکرذوب و کاراملی رنگ شود.

باقی شکر را توی تابه اضافه و هم زده تا ذوب و کاراملی شود و وقتی که شکر کاملا کاراملی شد کره را اضافه کرده تا ذوب شود. درآخربادام را توی تابه اضافه وهم زده تا کاملامخلوط شود.

سپس در یک سینی بریزید و روی آن را صاف کرده وگذاشته به مدت 1 ساعت تا سرد شده وبعد به قطعات دلخواه برش بزنید. با این مقداردقیقا 900 گرم تهیه میشود

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده