ثروتسازی با هیپنوتیزم

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش چیز کیک کدو تنبل با سس کاراملی

آموزش چیز کیک کدو تنبل با سس کاراملی

دنیای دسر و پخت کیک بینهایت است و شما میتوانید با تمام میوه ها و اقسام صیفی یا سبزیجات انواع دسرهای خوشمزه و لذیذ را تهیه کنید و اقسام دسر امروزه بقدری متنوع است که تعداد آنها بسیار زیاد گردیده و ما در این قسمت در مجله ارم بلاگ سعی کرده ایم که نمونه هائی از تهیه اقسام آن را که در مواقع مختلفه مثل میهمانی رسمی ، میهمانی دوستانه ، میهمانی ناهار و یا شام و یا برای خانواده ها لازم است در دسترس شما بگذاریم ،تا با بکار بستن آنها میز غذای شما مطبوعتر گردد.


مواد لازم : برای کیک 22 سانتی

120 تا 240 گرم پنیر خامه ای میزان آن بستگی به مقدار کرم دارد                     

1/4 فنجان کره ذوب شده

3/4 فنجان پوره کدوتنبل

1/2 قاشق چای خوری پودر دارچین

1/4 قاشق چای خوری جوز هندی رنده شده

 10 عدد بیسکویت خرد شده، در حدود 2/1-1 فنجان

   1 فنجان شکر سفید گرانول

   1 قاشق چای خوری وانیل 

   1 فنجان خامه ترش

   4 عدد تخم مرغ بزرگ، در دمای اتاق  

   1 قاشق چای خوری عصاره شربت افرا یا عسل

   1 فنجان سس کارامل


موادلازم : برای کرم

1/3 فنجان شکر سفید گرانول

   1 فنجان خامه زده شده وسرد

   1 قاشق چای خوری وانیل

      کمی پودر دارچین برای تزیین

از بیرون دور قالب 22 سانتی متری را با فویل بپوشانید.فر را با حرارت 325 درجه فارنهایت و170 درجه سانتیگراد روشن کنید.

طرز تهیه :

بیسکویت را در میکسر پودر کرده و کره ذوب شده را هم اضافه وباهم میکس کنید،سپس میکسر را خاموش و پودر بیسکویت را در کف قالب بریزیدو روی آن را فشار داده تا منسجم و بهم فشرده شود.

پنیر خامه ای را در کاسه مخلوط کن بریزید و حدود 5 دقیقه با همزن زده تا صاف شود.خامه ترش ، شکر و وانیل را هم اضافه و همزده تا صاف و یکدست شده وبعد 4 عدد تخم مرغ را هم به ترکیب اضافه و هم زده تا صاف و یکدست شود. ترکیب پنیر خامه ای را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید.

پوره کدو تنبل، پودر دارچین ، جوز هندی و شربت افرا یا عسل را با هم به یک قسمت از پنیر خامه ای اضافه و به آرامی ترکیب کنید. سس کاراملی وشیر اضافه و با هم ترکیب تا صاف ویکدست شود.سپس به قسمت دوم ترکیب پنیر خامه ای اضافه و خوب ترکیب تا یکدست شود.

ترکیب کاراملی را اول توی قالب روی بیسکویت بریزید و روی آن را صاف کرده و بعد به آرامی ترکیب پوره کدو را با قاشق روی سطح کاراملی پهن کرده و روی آن را صاف کنید. سپس می توانید با سس شکلات مایع نقطه هایی با فاصله روی سطح ترکیب گذاشته و بعد با یک خلال دندان نقطه ها را به هم وصل کنید.

قالب را در یک سینی تو گود گذاشته ومقداری آب جوش در سینی بریزید .بحدی که آب وارد فویل نشود. سینی را توی فر به مدت 2 ساعت روی پنجره وسط قرارداده تا کیک آماده شود. بعد حرارت فر را خاموش و درب فر را باز گذاشته وبه مدت 30 دقیقه قالب به همین شکل در فر بماند.

قالب را پس از خارج کردن از فر گذاشته تا به دمای محیط برسد. خامه، شکر، وانیل و دارچین را با همزن زده تا سفت و خامه ای شود.سپس در کیسه شیرینی بریزید و روی کیک را با زدن شکوفه تزیین کنید.

نکات پخت کیک 

آرد را 3 بار الک کنید.فر را یک ربع زودتر روشن کنید.

تخم مرغ ها را 2 ساعت قبل از مصرف از یخچال بیرون آورید.

در موقع زدن سفیده نباید آب یا روغن در کاسه یا به نوک همزن چسبیده باشد،زیرا از پف کردن سفیده جلوگیری می کند.

اگر بخواهیم سفیده تخم مرغ آب نیاندازد و زود سفت شود 2 قطره آبلیمو و نوک قاشق چایخوری نمک به آن اضافه کنید.

چنگال آلوده به زرده تخم مرغ را داخل سفیده نکنید.

قالب کیک ها را چرب می کنیم و بعد کمی آرد روی آن می ریزیم و سپس مایه کیک را داخل قالب می ریزیم.کیک را پس از بیرون آوردن از فر می گذاریم تا سرد شود و بعدا آنرا از قالب بیرون می آوریم.

خامه را 15 الی 20 دقیقه قبل از فرم دادن باید در یخچال بگذاریم.

در مواد شیرینی های خشک از پودر شکر یا پودر قند استفاده می کنیم،اگر از شکر پودر نشده استفاده کنیم داخل فر آب می شود و شیرینی ترک می خورد.

برای کندن پوست بادام آنها را به مدت یک روز خیس کرده و سپس پوست آنرا می گیریم


علت خراب شدن کیک ها

اگر حرارت پختن کیک زیادتر از حد باشد یا ظرف آن خیلی بزرگ باشد کیک پف نمی کند و خراب می شود.در 20 دقیقه اول نباید در فر را باز کنیم یا به آن ضربه بزنیم زیرا پف کیک می خوابد.

زیاد هم زدن سفیده و مواد دیگر باعث خشک شدن و سفت شدن کیک می شود.بهم زدن بیش از حد آرد و الک نکردن آن باعث می شود که کیک پف نکند.

اگر کیک زیاد در فر بماند روی آن سفت می شود.کم بهم زدن شکر و روغن و زرده تخم مرغ باعث زبری کیک می شود.اگر فر بیش از حد داغ شود،کیک می ترکد.

اگر کیک خوب پخته نشود حالت آبدار و خام به خود می گیرد و داخل آن پوک نمی شود.برای درست کردن نان خامه ای و رولت یک کاسه آب در فر می گذاریم تا نانها خشک نشود.

دو قاشق غذاخوری شکر،دو قاشق غذاخوری آب و یک قاشق چایخوری آب لیمو را قوام می دهیم و می گذاریم سرد شود.سپس با برس روی کیک ها و شیرینی ها می مالیم تا براق شوند.کیک ها اضافی را در فویل آلومینیومی بگذارید و در یخچال قرار دهید تا چند روز تازه میماند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده