دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» آموزش با آرام پز: خوراک هندی سبزیجات با نخود

آموزش با آرام پز: خوراک هندی سبزیجات با نخود

خورش کاری سبزیجات و نخود یک خورش غلیظ، خامه‌ای با طعم سیر و زنجبیل است. این خوراک مخصوص گیاهخواران که از انواع سبزیجات به همراه نخود در یک آرام پز کوچک پخته می‌شود. کافیست تنها مواد غذایی را در آن بریزید و به آن برنامه بدهید و بروید دنبال کار خودتان. بعد او خیلی آرام و مهربان غذای شما را می‌پزد.

خورش کاری سبزیجات دستورالعمل برای گیاهخوارانی است بخاطر حجم زیاد ترکیبات شما می‌توانید آن را نصف کرده و یا کاملا بپزید ولی قبل از اضافه کردن شیر نارگیل اضافه غذا را در یک ظرف بریزید و در فریزر برای دفعه بعد فریز کنید.


مواد لازم :برای 8 تا 10 نفر

1/8 قاشق چایخوری فلفل کاین

1/4 قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه پودر شده

1 قاشق چایخوری روغن زیتون

1عدد پیاز بزرگ نگینی خرد شده

1 قاشق غذاخوری نمک

1 قاشق غذاخوری پودر کاری

1 قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای

1 قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده

1 بسته اسفناج با برگ کوچک

1 پیمانه شیر نارگیل

1 عدد فلفل سبز دلمه‌ای متوسط نگینی خرد شده

1 عدد فلفل دلمه‌ای قرمز متوسط نگینی خرد شده

1 عدد گل کلم متوسط،به گلهای کوچک تقسیم شده

2 عدد سیب زمینی متوسط نگینی خرد شده

2 پیمانه آب گوشت کم سدیم

2 قوطی نخود کنسرو شده یا 2 پیمانه نخود پخته

3 عدد گوجه فرنگی نگینی خرد شده

3 حبه سیر، ریز شده

طرز تهیه :

روغن را در یک ماهیتابه روی شعله متوسط گرم کنید تا داغ شود، پیاز را به آن اضافه کنید، با یک قاشق چایخوری نمک آن را مزه دار کنید و حدود ۵ دقیقه سرخ کنید تا تغییر رنگ دهد. سیب زمینی و ۱ قاشق چایخوری نمک را اضافه کنید و تا زمانی که لبه‌ های آن تغییر رنگ دهد، تفت و سرخ کرده ، سپس ادویه کاری، شکر قهوه‌ای، سیر، زنجبیل و فلفل قرمزکاین را در آن بریزید و حدود 30 ثانیه تفت داده تا عطر مواد بلند شود.

بعد 1/4 آب گوشت را در تابه بریزید و بهم بزنید. این مخلوط پیاز و سیب زمینی را به قابلمه آرام پز 6 لیتری منتقل کنید.

3/4 باقی مانده آب گوشت، نخود، فلفل دلمه‌ ای، گل کلم، گوجه‌، فلفل و باقیمانده نمک را اضافه و هم بزنید تا مخلوط شوند. این مایع باید نیمی از قابلمه داخل آرام پز را پر کند. در صورت نیاز آب گوشت بیشتری اضافه کرده و درب آن را گذاشته و روی تنظیمات HIGH به مدت 4 ساعت بگذارید.

برگهای کوچک اسفناج و شیر نارگیل را پس از این زمان اضافه کرده و درب ظرف را گذاشته و اجازه دهید برای چند دقیقه بیشتر خورش بماند تا برگهای اسفناج نرم شوند.درصورت نیاز نمک و یا ادویه جات دیگر را اضافه وآنرا با برنج ، نان یا کوسکوس و پاستای برنجی سرو کنید.

نکات آشپزی

برای یک آرام پز کوچکتر از 1/2 مواد داده شده استفاده کنید و خورش کاری سبزیجات و نخود یکی از غذاهای هندی است که کمی از چاشنی های تند هم استفاده شده واین خورش در کاملا گیاهی است و شما میتوانید از سبزیجات دلخواه هم استفاده و جایگزین کنید.

به جای پخت و پز در زودپز ، خورشت را در روی حرارت مستقیم اجاق گاز با حرارت ملایم یا در فر 350 درجه فارنهایت و یا 175 درجه سانتیگراد به مدت 45 تا 60 دقیقه یا تا زمانی که سیب زمینی ها نرم شوند بپزید. اسفناج و شیر نارگیل را اضافه کرده و هم بزنید تا اسفناج نرم شود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده