خرید از سراسر دنیا


» آموزش پخت کیک سابله یا بیسکوکیک

آموزش پخت کیک سابله یا بیسکوکیک

نوعی کیک جذاب و زیبا با شکلهای متنوع به همه صورتهای دلخواه و با سلیقه شما و با تزیینات رنگارنگ و جذابی از میوه‌ها، گل‌ها و انواع شکلات که باعث خیرگی چشم ها می شود.

کیک سابله که با نام بیسکوکیک نیز شناخته شده است؛ نوعی کیک با پیچ و تاب‌های زیبا و منحصر به فرد نسبت به کیک‌های سنتی است؛ که می‌توانید آن‌ها را به شکل حروف، اعدا و اشکال مختلف برش بزنید و با انواع میوه‌ها ویا ماکارون های رنگی وگل‌ها، شکلات‌ها و شیرینی‌های مورد علاقه خود تزیین کنید.

زمان آماده سازی 45 دقیقه

زمان پخت 15دقیقه


مواد لازم : برای 9 نفر


100 گرم آرد بادام

280 گرم آرد

226 گرم کره

 1/2 قاشق چایخوری نمک

 60 گرم شکر

 1 عدد تخم مرغ

 1 قاشق چایخوری عصاره بادام


مواد لازم : برای کرم

300 گرم خامه فرم گرفته

250 گرم پنیر ماسکارپونه

 80 گرم پودر شکر

   1 قاشق چایخوری اسانس وانیل

طرز تهیه :

در یک کاسه کره و پودر شکر را با همزن برقی مخلوط کنید تا حدی که نرم و سبک شوند. تخم مرغ را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط خامه ای شود. عصاره بادام را در کاسه بریزید و به هم زدن ادامه دهید تا خوب در مواد حل شود.

آرد بادام ، نمک و آرد را در یک کاسه الک کنید.بعد از الک کردن آرد را کم کم به ترکیب کره اضافه و با یک لیسک یا قاشق چوبی خوب با هم مخلوط کنید. مخلوط آرد را کم کم به کاسه اضافه کرده و توجه کنید خمیر را زیاد بهم نزنید تا به روغن نیافتد.

خمیر بیسکو کیک را دو قسمت کنید و هر قسمت را با یک کیسه فریزر بپوشانید. خمیر ها را فشار دهید و به شکل دایره دربیاورید و به مدت حداقل 30 دقیقه در یخچال بگذارید تا استراحت کند.

روی سطح کار یک کاغذ روغنی پهن کنید. خمیر را از کیسه فریزر جدا کرده و روی کاغذ روغنی بگذارید. روی خمیر یک سلفون تمیز بگذارید و با وردنه خمیر را صاف کنید. خمیر باید دایره ای به قطر 25 سانتی متر و ضخامت 5 یا 6 میلی متر باشد.

یک حلقه یا کاسه با قطر 23 یا 24 سانتی متری بردارید. حلقه را روی خمیر فشار دهید و قسمت های اضافی خمیر را جدا کنید. یک کاسه یا حلقه با قطر 12 سانتی متر بردارید و دایره ی وسط خمیر را جدا کنید.

به کمک یک چنگال خمیر های اضافی را بردارید. این کار را برای مابقی و تکه ی دوم خمیر تکرار کنید. خمیر ها را قبل از پخت به مدت 30 دقیقه در یخچال بگذارید.

فر را روشن کنید تا در دمای 180 درجه سانتی گراد یا 350 درجه فارنهایت گرم شود. خمیر ها را به مدت 12 تا 15 دقیقه در فر بگذارید. وقتی خمیر های کیک سابله طلایی مایل به قهوه ای شدند، آن ها را از فر خارج کنید و صبر کنید تا کاملا خنک شوند.


طرز تهیه :خامه

در یک کاسه پنیر ماسکارپونه را با پودر شکر و وانیل ترکیب کرده کنار بگذارید و بعد در یک ظرف جدا مایه خامه را با همزن برقی بزنید تا حدی که فرم بگیرد و سفت شود.کم کم خامه را به مخلوط ماسکارپونه اضافه کنید و به خوبی با هم مخلوط نمایید.

خامه را درون کیسه با ماسوره به قطر حدودا 9 تا 11 میلی متریبریزید وکمی خامه توی ظرف مورد نظر زده و اولین قطعه کوکی یا لایه زیرین را روی آن بگذارید اینکار باعث شده تا کوکی تکان نخورد. تمام سطح خمیر کوکی را از خامه های قطره ای شکل پر کنید.خمیر کوکی دوم را روی خامه ها قرار دهید و روی آن را نیز با قطره های خامه پر کنید. سپس برای تزیین از انواع ماکارون های رنگی و یا توت فرنگی، انواع گل تازه یا شیرینی ، تمشک و انواع میوه تازه یا آبنبات های رنگی را روی خامه های کیک قرار دهید و سرو کنید.


درباره سابله

قبل از تهیه کیک سابله کره و پنیر ماسکارپونه را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند. هم چنین خامه فرم گرفته باید سرد باشد تا شکل خود را از دست ندهد. در تهیه خمیر کوکی میتوانید مقداری پودر کاکائو را با آرد الک کنید تا کیک کاکائویی داشته باشید.

در زبان انگلیسی نیز با نام‌های تارت کرم‌دار (Cream Tarts)، کیک کرم‌دار (cream cakes)، کوکی عددی (Number cookies)، کوکی حروفی (Letter Cookies)، بیسکوئیت کرم‌دار (cream biscuits)، کیک تارتی (tart cakes) شناخته شده است.

کیک سابله یا همان بیسکوکیک برای اولین بار در سال 2018 توسط یک قناد جوان اسرائیلی به نام آدی کلینگ هوفر (Adi klinghofer) به دنیای کیک و شیرینی پزی معرفی شد. این کیک به دلایل زیادی از جمله سادگی، زیبایی و تنوع در تزیینات از محبوبیت بالایی برخوردار شده است و دستورالعمل‌های بسیاری نیز تاکنون برایش منتشر شده است

در واقع نوعی تارت بادامی است که به‌جای پخت کیک در قالب‌های مرسوم و پر کردن آن با کرم‌های مختلف، ابتدا خمیر را به شکل حروف یا اعداد بزرگ درآورده و پس از پخت روی آن را کرم می‌زنند؛ سپس لایه‌های خمیر را روی یکدیگر قرار می‌دهند. کرم مورد استفاده در این کیک باید در عین لطافت، تحمل وزن را هم داشته باشد و ثابت بماند. بنابراین با کرم های متداول استفاده شده در تارت متفاوت است.

انواع خمیرهای استفاده شده در کیک سابله

خمیر سابله

خمیر سابله نوعی خمیر با بافت لطیف، ترد و شکننده مانند بیسکوئیت است؛ که از مخلوط شدن آرد، کره، شکر، تخم مرغ به دست می‌آید. هنگام مخلوط کردن مواد، اگر خمیر را لمس کنید مانند شن (sable) به نظر می‌رسد از این رو این خمیر، سابله نام گرفته است.

خمیر شکری

نوعی خمیر مخصوص برای تهیه تارت و پای است. در برخی از دستورات بیسکوکیک از این نوع خمیر استفاده می‌شود.

خمیر بیسکوییت

در بسیاری از دستورالعمل‌ها برای تهیه بیسکوکیک از خمیر انواع بیسکوییت مثل بیسکوییت عسلی، شکری استفاده می‌شود.

خمیر کیک

ظاهر کیک سابله بیش از بافت آن مورد توجه قرار گرفته است؛ از این رو به مرور در برخی از منابع بافت اصلی آن تغییر داده شده است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده