ثروتسازی با هیپنوتیزم

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش پخت دونات ساده کلاسیک

آموزش پخت دونات ساده کلاسیک

دونات نمونه ای از میان وعده کلاسیک است که میتوان به عنوان یک خوراکی کامل و خوشمزه که تهیه آسانی دارد و در کنارچای یا قهوه آن را سرو کنید، میتوان نام برد. شما میتوانید در مهمانی ها آن را با انواع شکلات یا کرم و یا بطور ساده با شکر و پودر دارچین تزیین کنید.

 مواد لازم : 

1-1/2فنجان شیر گرم

1/4 فنجان آب گرم

1/4 فنجان کره

1/2 شکر

1/2 قاشق چای‌خوری نمک

 1 قاشق غذاخوری مخمر خشک فعال

 5 فنجان آرد معمولی

 2 عدد تخم‌مرغ بزرگ

   روغن سرخ‌کردنی 

  پودر قند و دارچین برای تزیین دونات‌

 طرز تهیه :

مخمر و آب را در ظرفی با هم مخلوط و 5 دقیقه کنار گذاشته تا مخمر عمل کند. شیر، شکر و تخم‌ مرغ‌ها را در یک کاسه بریزید وهم زده تا کاملا ترکیب شود ، بعد مخمر و آب را هم اضافه و خوب با هم مخلوط کنید، دو فنجان آرد و نمک را هم اضافه و با هم زده و در این مرحله کره را هم اضافه کرده و هم بزنید.

باقی آرد را بتدریج به خمیر اضافه و هم بزنید تا تا خمیر صاف و یکدست شود که خیلی چسبناک نیست. اگر خمیر زیادی چسبناک بود آرد بیشتری استفاده کنید. روی ظرف را بپوشانید و یک ساعت کنار گذاشته تا حجم آن دو برابر شود.

خمیر را روی سطحی پهن کرده و آن را به اندازه‌ای که می‌خواهید برش دهید. به این منظور می‌توانید از دهانه لیوان یا فنجان استفاده کنید. شکل دونات ها می‌تواند گرد یا حلقه‌ای باشد. پس از برش خمیر، نیم تا یک ساعت به آنها استراحت دهید تا دوباره پف کند.

روغن سرخ‌کردنی را در تابه‌ای گود بریزید و روی حرارت زیاد بگذارید تا داغ شود. خمیر ها را در روغن گذاشته و دو طرف آن را سرخ و طلایی کنید. بعد از سرخ کردن روی کاغذ خشک‌کن یا توری قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. تا دونات‌ها گرم هستند روی آنها پودر قند و دارچین بپاشید و سرو کنید.

نکته:  

به خمیرآرد زیادی اضافه نکنید و سعی کنید خمیر دونات شما کمی چسبنده باشد.میتوانید از کمی وانیل، اسانس پرتقالی یا لیمویی یا دارچین را به خمیر نرم دونات اضافه و کار را با پاشیدن ادویه‌های مختلف روی دونات تمام کنید.

استفاده از روغن سرخ‌کردنی برای سرخ کردن دونات‌ها به دلیل سبکی و نقطه دود بالا و مزه طبیعی ایده‌آل است. حتما قبل از سرخ کردن دونات‌ها مطمئن شوید که روغن به اندازه کافی داغ شده باشد تا دونات‌های شما بدون سوختگی طلایی شوند. اگر سرخ کردن خیلی طولانی شود دونات شما روغن زیادی جذب می‌کند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده