دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کیک بستنی با کیک اسفنجی ساده

کیک بستنی با کیک اسفنجی ساده

یکی ازدسرهای خوشمزه‌ تابستانی کیک بستنی است ،می‌توانید از انواع کیک اسفنجی کاکائویی یا ساده استفاده وانواع مختلف کیک بستنی موزی، شکلاتی، وانیلی، توت فرنگی محبوب هستند. کیک اسفنجی وانیلی ساده و کیک بستنی یخچالی بدون کیک پایه بیسکویت با کیک اسفنجی با طعم‌های مختلف مثلا کاکائویی یا ساده یا هر کیک دیگری مثل کیک شیفون، کیک براونی یا کیک یزدی درست کنید.


کیک اسفنجی ساده

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

مواد لازم:

110گرم یا 1 پیمانه کره

1/5پیمانه آرد همه منظوره

 1/2 قاشق غذاخوری بیکینگ پودر

 1/4 قاشق چایخوری نمک

 1/2 قاشق غذاخوری عصاره وانیل

 1/2 پیمانه شکر

1/2 پیمانه شیر کامل

 2 عدد درشت تخم مرغ

طرز تهیه

 فر را روشن کنید و روی دمای 163درجه سانتی‌گراد یا 325 درجه فارنهایت تنظیم کنید تا گرم شود. دیواره‌ها و کف قالب کیک را با کره خوب چرب کنید (برای این مقدار مواد به یک قالب گرد با قطر 23 سانتی‌متر یا 9 اینچی نیاز دارید که جز مشهورترین و پرکاربردترین قالب‌های شیرینی‌پزی محسوب می‌شود). کف قالب مقداری آرد بپاشید و قالب را به سطح کار بکوبید تا آردهای اضافی خارج شوند و فقط یک لایه بسیار نازک آرد در کف و دیواره‌ های قالب پخش شود و باقی بماند.


آرد کیک، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید. این ترکیب را دو بار الک کنید. در یک ظرف جداگانه کره نرم شده و شکر را با سرعت متوسط رو به بالا با همزن دستی یا برقی حدود 3 دقیقه هم بزنید تا یک مایه یکدست و کرم رنگ و پفی تشکیل شود. تخم مرغ‌ها را یکی یکی به این ترکیب کرمی اضافه کنید و هر بار با دور تند هم بزنید تا با ترکیب مخلوط و یکدست شوند.


حالا ترکیب آرد را در سه مرحله به مایه کرمی اضافه کنید. هر بار ترکیب را در یک جهت و به آرامی هم بزنید. همزمان با آرد شیر یا خامه مخلوط شده با آب را هم اضافه کنید. ترتیب اضافه کردن آرد و شیر یا خامه باید به این صورت باشد: به ترتیب یک مرحله آرد و یک مرحله شیر تا این‌که کار با اضافه کردن آرد تمام شود. در پایان باید یک مایه کیک صاف و یکدست داشته باشید.


مایه کیک را در قالب بریزید. می‌توانید در قالب کیک کاغذ روغنی بگذارید. کیک را به مدت 45 دقیقه در طبقه وسط فر بگذارید تا بپزد و روی آن طلایی شود. در پایان پخت یک خلال دندان یا چنگال وسط کیک وسط کیک فرو کنید اگر مایه کیک به نوک خلال دندان چسبید وسط کیک هنوز خام است ولی اگر نچسبید کیک پخته شده است. بعد از پخت کیک آن را از فر بیرون بیاورید و به مدت 10دقیقه صبر کنید تا کیک سرد شود.


سپس با نوک یک چاقوی تیز کیک را از لبه‌های قالب جدا کنید و روی سینی فلزی توری فر بگذارید تا حسابی خنک شود. کیک اسفنجی را بدون فر، در قابلمه و روی شعله ملایم گاز هم می‌توانید درست کنید. در این صورت مواد مایه کیک اسفنجی ساده، شکلاتی یا وانیلی را در قابلمه بریزید و به مدت 40 دقیقه روی شعله ملایم گاز بگذارید تا بپزد. در تمام طول پخت کیک درب قابلمه را برندارید که پف کیک نخوابد.


برای درست کردن یک کیک بستنی کافی شاپی و فوری وقتی که کیک کاملا خنک شد روی کیک را با یک چاقوی تیز برش بزنید و به اصطلاح شکم کیک را با دقت و بدون اینکه به دیواره‌ها و کف کیک صدمه بزنید خالی کنید. برای خالی کردن کیک از قاشق استفاه کنید. می‌توانید به جای این کار با یک چاقوی تیز کیک را از وسط به دو نیم دایره تقسیم کنید.

بستنی با طعم مورد علاقه‌ تان را آماده کنید. بستنی فقط کمی از سردی بیفتد. بستنی را می‌توانید با میوه‌های مورد علاقه خود مخلوط کنید. سپس بستنی را در قسمتی از کیک که خالی کرده‌اید بریزید. مراقب باشید بستنی خیلی نرم نشود. سپس کیک بستنی را با یک سلفون بپوشانید و به مدت2 ساعت در فریزر بگذارید تا خوب خودش را بگیرد. در این فاصله گاناش روی کیک بستنی را آماده کنید. گاناش کیک بستنی اختیاری است مقداری شکلات سفید یا شکلات قهوه‌ای را با مقداری خامه صبحانه که روی حرارت داغ شده بریزید و با هم مخلوط کنید.

وقتی کیک بستنی خانگی بسته و سفت شد گاناش خنک شده را هم روی آن بریزید. سپس دوباره به مدت 30 دقیقه کیک بستنی را داخل فریزر بگذارید تا سرد شود. کیک بستنی را حتی به عنوان کیک تولد در فصل تابستان هم می‌توانید درست کنید.

می‌توانید کیک بستنی را به صورت ساده‌تر هم درست کنید. روی کیک اسفنجی یا هر کیک دیگری را با بستنی بپوشانید و در فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد و حسابی سفت شود. اگر هم می‌خواهید چند لایه بستنی روی پایه کیک بستنی بگذارید، هر بار که یک لایه بستنی روی کیک می‌کشید باید به مدت 30 دقیقه آن را در فریزر بگذارید تا لایه زیرین بستنی سفت شود و لایه بعدی را اضافه کنید.

کیک بستنی را به صورت یخچالی و مثل چیز کیک هم می‌توانید درست کنید. در این صورت به جای پایه کیک از پایه بیسکویتی مثل چیزکیک یخچالی استفاده کنید و به جای خامه روی آن را با بستنی و ژله یا فقط با بستنی پر کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده