خرید از سراسر دنیا


» آموزش تهیه موس شکلات سفید خامه ای

آموزش تهیه موس شکلات سفید خامه ای

كمی از مردم تفاوت ميان اين سه نوع شكلات را مي دانند. در واقع يك عنصر ويژه در شكلات وجود دارد كه تعيين كننده نوع آن است. از موادی است که می‌تواند خطر بیماری قلبی را افزایش دهد زیرا برخی از کارخانه‌ها در فرآیند تولید شکلات به آن چربی اضافه می‌کنند.شکلات سفید شکلاتی است که نسبت به دیگر انواع شکلات، عناصر شیرین‌ تری دارد.

موادلازم :

 

200 گرم شکلات سفید ذوب شده

300 گرم خامه

125 گرم پنیر خامه ای

   2 عدد زرده تخم مرغ

   2 عدد سفیده تخم مرغ

    تمشک برای تزیین

طرز تهیه :

پنیرخامه ای را در یک کاسه با همزن برقی زده تا صاف ونرم شود. سپس زرده تخم مرغ را اضافه کنید وهم زده

تا مخلوط شود.

سفیده را جدا زده تا سفت وفرم دارشود، شکلات ذوب شده را به ترکیب پنیرخامه ای اضافه کنید و هم بزنید. سپس خامه را اضافه وکمی هم زده ودر آخر سفیده رابه ترکیب اضافه کنید وکاملا با قاشق هم زده تا باهم ترکیب شوند. به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید. با تمشک و پودر شکر تزیین کنید.

     

شکلات سفید         

تعداد كمی از مردم تفاوت ميان اين سه نوع شكلات را مي دانند. در واقع يك عنصر ويژه در شكلات وجود دارد كه تعيين كننده نوع آن است. از موادی است که می‌تواند خطر بیماری قلبی را افزایش دهد زیرا برخی از کارخانه‌ها در فرآیند تولید شکلات به آن چربی اضافه می‌کنند.شکلات سفید شکلاتی است که نسبت به دیگر انواع شکلات، عناصر شیرین‌ تری دارد.

شكلات سفيد به همان روشی تهيه می شود كه شكلات های شيری و شكلات های تلخ تهيه می شوند تنها تفاوت آن در مواد تشكيل دهنده آن است . ماده اصلی شكلات از درخت كاكائو كه در در منطقه استوايی شمال آمريكا آفریقا و آسيا رشد می كند گرفته می شود. ميوه اين درخت، دانه های كاكائو است كه درو شده و پس از يک هفته خشک می شود. بهترين شكلات، از دانه هايی شكلات كه به صورت طبيعی توسط نور خورشيد خشک شده ساخته می شود و شکلات حاصل از خشک كننده های مصنوعی نامرغوب هستند. شکلات سفید روز شما را می‌سازد. بنابراین اگر روز بدی داشته باشید یا اگر اتفاق بدی برای شما افتاده باشد، فقط یک یا دو عدد شکلات سفید بجوید. این کار به شکل عجیبی حال شما را بهتر می‌کند. زیرا شکلات سفید دارای ماده‌ای است که باعث ایجاد شادی و خوشحال می‌شود.

شکلات، خوراکی مفید برای بدن به ویژه قلب است زیرا تاثیر مستقیمی بر رگ‌های خونی می‌گذارد. شکلات سفید خواص بسیاری برای سلامتی دارد اما برخی از افراد با مصرف شکلات دچار آکنه می‌شوند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. سالم و خوشحال بمانید!

دانه ها برشته می شود و پوسته های آن از دانه جدا مي شود. سپس كاكائوی به دست آمده به صوررت يک مايع غلیظ پهن مي شود. اين ماده را شكلات مایع (cocoa liquor) می نامند که شكلات غير شيرين از این مایع تهیه می شود. برای تهیه سایر انواع شکلاتها، شکلات مایع فشرده می شود و چربی آن گرفته می شود، اين چربی كره كاكائو (cocoa butter) است. با گرفتن كره كاكائو از شکلات مایع، پودری تهیه می شود كه وقتی در مراحل بعدی با كره كاكائو و ساير مواد مخلوط شود انواع ديگر شكلات از آن حاصل ميشود. در واقع شکلات خالص از پودر کاکائو، شکلات مایع،کره کاکائو و شکر تهیه میشود و همچنین برای تهیه شکلات شیری نیز به این محتویات شیر افزوده می شود.

شكلات سفيد، از كره كاكائو، شیر و شكر تهيه گرديده است و در واقع در آن پودر کاکائو و شکلات مایع وجود ندارد. دليل آنكه بسياری از مردم شكلات سفيد را نسبت به شكلات تلخ و شكلات شيری بيشتر دوست دارند به دليل شيرين تر و چرب تر بودن شكلات های سفيد است.


برای تهيه شكلات تخته ای و تكه ای محصول مورد نظر تصفيه مي شود مخلوط به دست آمده حرارت داده شده و به آرامی سرد می شود. به اين روش كه تقريباً يک هفته زمان می برد، سرد و معتدل"conching" and "tempering." می گويند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده