دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» آموزش تهیه تارت بادامی با گلابی

آموزش تهیه تارت بادامی با گلابی

نوعی شیرینی، متشکل از یک خمیر پوسته و مواد تشکیل دهنده روی آن است. تارت‌ها در اندازه‌های مختلف تهیه می‌شود و روی آن‌ها را معمولا با مواد مختلف شیرینی همچون کرم کاستارد و میوه‌جات پر می‌کنند. البته گاهی اوقات از تارت‌ها به عنوان یک غذای سبک یا پیش غذا بدون مواد شیرینی با اضافه کردن مواد غذایی دیگری همچون میگو، ماهی و خاویار استفاده می‌شو برای تهیه تارت بطور سنتی از خمیر بریسِر یا بریزِر که از قدیم به عنوان خمیر پای و تارت شناخته می شده استفاده می‌شود.تارت ریشه فرانسوی دارد و برخی آن را از مشتقات پای می‌دانند که از قرن‌های بسیار دور در اروپا رایج بوده است. بیشتری دارد. هم اکنون در سراسر دنیا تارت‌های بسیاری با مواد مختلفی طبخ می‌شود که از معروف‌ ترین آن‌ها می توان به تارت انگلیسی، تارت مرنگ، تارت تِی‌تن اشاره کرد.


موادلازم: برای 12 قالب


موادلازم: برای خمیر

112 گرم کره بدون نمک

200 گرم پودر شکر

 42 گرم آرد سفید

 42 گرم آرد بادام

   4 عدد سفیده تخم مرغ


موادلازم: برای مزه دار کردن گلابی

1/4 فنجان سرکه سفید

1/2 پیمانه (125 میلی لیتر) عسل

  3 ساقه کوچک رزماری

  1 قاشق غذاخوری روغن کانولایا ذرت

  4 عدد گلابی

    کمی بادام خرد شده

    فررا با حرارت375 درجه فارنهایت ویا 185 درجه سانتیگراد روشن کنید. توی قالبهای 6سانتی را با روغن چرب کنید.


طرزتهیه: برای خمیر

در یک کاسه بزرگ پودرشکر را با آرد و آرد بادام ترکیب کنید. سفیده تخم مرغ راتوی آرد اضافه کرده وهم زده تا کاملا ترکیب شود.کره را دریک قابلمه کوچک، روی حرارت قرار داده تا ذوب وکمی رنگ آن قهوه ای شود. سپس کم کم به ترکیب آرد اضافه وهم زده مراقب باشید،کف و جرم روی کره را نریزید، درب ظرف را بایک نایلون ببندید. توی قالبهای تارت یا همان کیک یزدی را با روغن چرب کرده و1/3 قالب را با خمیرپرکنید و درفربه مدت 20 دقیقه ویا تا زمانی که کیک ها پخته وطلایی شود.


پوست گلابی را گرفته ودانه های آن را خارج کرده،به 4 قسمت تقسیم کنید.توی تابه کمی روقن بریزید و روی حرارت گذاشته گلابیها را توی تابه بریزید وعسل را روی گلابیها اضافه کرده وساقه های رزماری راهم روی گلابی چیده و گذاشته،تا پخته وسس به خورد گلابی رود، اگرهنوز گلابی کمی سفت بود، 2 قاشق غذا خوری عسل اضافه وگذاشته تا کمی نرم شود. سرکه راهم اضافه کرده وکمی دیگر تفت دهید. کیک ها را با گلابی وبستنی وانیلی ویا بادام خرد و شکلات ذوب شده تزیین کنید.


دسر چیست

 اصولا دسر به آن قسمتی از غذا گفته میشود که پس از جمع کردن بقیه غذا ها در سفره وجود دارد

 در اروپا هنوز دسر یعنی میوه ای که بعنوان دسر در آخر غذا مصرف میگردد معمول است رچه اغلب از میوه یک پودینگ یا شیرینی خمیری یا سوفله و یا تارت نیز سرو می نمایند.

آمریکائیها در آخر غذا شیرینی میخورند و چون علاوه بر مجموعه دسرهای متنوع مثل پودینگ از انگلستان ،تارتها از آلمان و اتریش ،مرنگ از فرانسه ، سوفله از ایتالیا ، آمریکائیها اقسام بستنی و کیکها و کیک های میوه را بجای دسر نیز سرو میکنند .

انواع تارت در جهان

تارت یک شیرینی بین‌المللی محسوب می‌شود. تا جایی که برخی از کشورها یک یا چند مدل تارت مخصوص سرزمین خود دارند.

در انگلستان چند تارت معروف وجود دارد که اشخاص گاه عاشق همه آن‌ها هستند و گاه از میان آن‌ها برای خود یک تارت محبوب دارند.

تارت منچستر یکی از این تارت‌ها است.یک تارت متشکل از یک پوسته‌ی شیرین که حاوی مربای تمشک است و با کاستارد و تکه های نارگیل پوشش داد شده است.

تارت بیکویل تارت انگلیسی بعدی است. برای تهیه این شیرینی خمیر بریزه را می‌پزند و آن را با مارمالاد، مربا وپودر بادام پر می‌کنند.

 اغلب روی لایه بالاتر از آن نیز آجیل مثلا بادام و بادام‌زمینی می‌ریزند و اگر فصل تابستان باشد، این تارت را با گیلاس شیرین تزئین می‌کنند.

تارت تریکل تارت رایج دیگری میان مرم کشور انگلستان است. این شیرینی با آرد سوخاری و تکه‌های لیموترش پوشش داده می‌شود.

تارت کاستارد نیز در این کشور محبوبیت فراوانی دارد. این تارت که محبوب مردم فرانسه نیز هست پوسته‌ی شیرینی دارد و پوشش آن را با کرم کاستارد انجام می‌دهند.

در هلند تارت کدوحلوایی یک تارت قدیمی و شیرین محسوب می‌شود. همان‌طور که از نام آن نیز مشخص است، در این شیرینی نان تارت را با کدوحلوایی پوشش می‌دهند.

در آمریکا دسری شیرین به نام سیب تنوری دارند. تارتی که یک پوسته‌ی ترد دارد و با سیب پخته شده پوشش داده می‌شود. البته آن‌ها براساس ذائقه‌ی خود گاهی به جای سیب از انواع مختلف میوه استفاده می‌کنند.

یکی از رایج‌ترین جایگزین‌ها در این تارت، ریواس است.

اهالی سرزمین استرالیاتارت کارامل را بسیار خوشمزه و لذیذ می‌دانند. یک تارت شیرین پوشیده از کارامل که گاهی اوقات آن را به خامه یا شکلات نیز مجهز می‌کنند

تارت سانتیاگو از اسپانیا

می‌آید. اسپانیایی‌ها بادام‌زمینی، تخم‌مرغ و شکر را با هم می‌زنند و روی نان تارت را با آن پر می کنند.

تارت کاپریس هم ایتالیایی است.

یک کیک شکلاتی که در آن گردو یا بادام می‌ریزند.

در کانادا تارتی طبخ می‌کنند به نام تارت فلن.

فلن یک نوع کاستارد است که شباهت زیادی به کرم کارامل دارد. قنادهای کانادا کاستارد را در قالب و در فر می‌پزند و به طور معمول با سس کارامل سرو می‌کنند.

اجازه بدهید به شما یک تارت دیگر را نیز معرفی کنیم. تارت تاتَن

در فرانسه هتلی به نام تاتن وجود داشت که دو خواهر آن را اداره می کردند.

یک روز یکی از خواهرها هنگام پخت تارت سیب اشتباه می‌کند و به جای اینکه اول خمیر را داخل قالب بگذارد، اول مواد پای را درون ظرف ریخته و بعد خمیر را روی آن می‌ریزد. این اشتباه منجر به پخت یک شیرینی خوشمزه می‌شود. این شیرینی مورد استقبال زیادی قرار می‌گیرد و به تارت تاتن شهره می‌شود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده