دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش پخت کاپ کیک خفاش

آموزش پخت کاپ کیک خفاش

با تهیه این کلوچه های خوشمزه و زیبا می بینید که تهیه و آماده کردن آن بسیار ساده و لذتبخش است .این مافین یا کلوچه ها براحتی در منزل درست می شود و کاپ کیک یا کیک فنجانی به نوعی کیک کوچک تک نفره گفته می‌شود که در قالب‌های فویلی یا کاغذی به شکل فنجان و یا در خود فنجان پخته شده و معمولاً روی آن‌ها با استفاده از آیسینگ یا خامه تزیین می‌شود. از آنجایی که این کیک‌های کوچک و فانتزی توانسته‌اند طرفداران بسیاری را به خود جذب کنند


مواد لازم : برای 24 کیک

1-1/2 شیر +4 قاشق چایخوری آبلیمو

510 گرم شکلات 

1/2 فنجان کره نرم شده

  3 عدد تخم مرغ 


مواد لازم : برای رویه خامه ای

1/2 فنجان کره 

2/3 فنجان کاکائوشیرین نشده 

  3 فنجان پودرقند

  2 قاشق غذا خوری شربت ذرت 

  1 قاشق چای خوری وانیل

  5 قاشق غذاخوری شیر


مواد لازم : برای تزیین

225 گرم بیسکویت ویفر شکلاتی

 24 عدد شکلات به شکل آب نبات

    ژل دکوراتور سیاه

    اسمارتیز قرمزرنگ

    بادام پرک شده

    ترافل رنگی 

حرارت فر را به 350 درجه فارنهایت ویا 180 درجه سانتیگراد قرار دهید. قالب 24 عددی کیک کوچک را حاضر کنید

طرز تهیه :

تمام مواد مربوط به کیک را توی ظرفی بریزید و با همزن برقی آن را مخلوط کنید. تا صاف شود. سپس 2/3 قالب ها را با خمیر پرکنید ودرفر به مدت 20 تا 22 دقیقه قراردهید. یا تا زمانیکه خلال دندان قرارداده شده درمرکز کیک هنگام خارج کردن خمیر به آن نچسبیده باشد.

کیک ها پخته وآماده شده اند. 5 دقیقه بیرون از فر قرار داده تا خنک شوند.کره را در ظرفی بریزید و روی حرارت کم قرارداده تا کره ذوب شود. سپس از روی حرارت برداشته و پودرقند،کاکائو، شربت ذرت، وانیل و شیر را اضافه کرده و هم بزنید. تا کاملا مخلوط وصاف شود.

مونتاژ کردن :

کمی از مایع شکلات را روی کیک بریزید ویک عدد آبنبات شکلاتی را بجای صورت روی کیک قرار دهید. سپس از دو اسمارتیز قرمز بجای چشم وازدوبادام بجای گوش استفاده کنید. برای بالهای خفاش دو نیمه بیسکویت را با شکلات مایع یا ژل مرطوب کرده ودر ترافل رنگی بزنید .سپس در دو طرف کیک قرار دهید.


نکته : شیر وآبلیمو را به مدت 5 دقیقه روی حرارت کم قراردهید.سپس گذاشته تا سرد شود.


درباره کاپ کیک

 قبل از اینکه قالب‌های مافین به طور گسترده در دسترس مردم قرار بگیرند؛ کیک‌ها اغلب در فنجان‌های سفالی پخته می‌شدند و نام خود را از فنجانی که در آن پخته می‌شدند می‌گرفتند. این تعریفی است که امروزه هم به کار می‌رود. در حال حاضر به هر کیک کوچکی که هم اندازه فنجان باشد کاپ کیک گفته می‌شود.

اما در تعریف دیگر، کیک فنجانی اشاره به کیکی داشت که مواد تشکیل دهنده آن با استفاده از یک فنجان استاندارد وزن می‌شد. اما سال‌های بعد، هنگامی که استفاده از یک اندازه واحد برای مواد تشکیل دهنده کیک به طور محکم در آشپزخانه‌های خانگی تثبیت شد این دستور العمل‌ها به نام کیک یک، دو، سه، چهار شناخته شدند به این دلیل که آن‌ها از چهار ماده شامل: یک فنجان کره، دو فنجان شکر، سه فنجان آرد، و چهار تخم‌ مرغ تشکیل می‌شدند.

بین کیک فنجانی و مافین شباهت‌هایی از نظر ظاهری وجود دارد که باعث می‌شود گاهاً با یکدیگر اشتباه گرفته شوند؛ با این حال تفاوت‌هایی بین این دو نوع کیک وجود دارد که باعث تفکیک آن دو از هم‌دیگر می‌شود. از جمله این تفاوت‌ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هر دو بافتی شبیه به کیک دارند اما کیک فنجانی به دلیل استفاده از آرد مخصوص کیک پزی و کره بافت سبک‌تر و نرم تری دارد؛ در حالی که در پخت مافین اکثراً از آرد همه منظوره و روغن گیاهی استفاده می‌شود و همین امر موجب تراکم بافت آن می‌شود.

بارزترین تفاوت بین کاپ کیک و مافین، رویه خامه‌ای آن است. معمولاً روی کاپ کیک‌ها با آیسینگ و فراستینگ تزیین می‌شود. در عوض، روی مافین‌ها اغلب شکری است.

میزان شکر، چربی و تخم مرغ مورد استفاده در دستورالعمل کاپ کیک‌ها بیشتر از مافین است از این رو می‌توان گفت که در مجموع مافین‌ها پر آرد تر، کم شیرین‌تر و تاحدودی سالم تر هستند

کاپ کیک‌ها بافت یک دستی دارند و نسبت به مافین‌ها پف کمتری دارند.

میتوان نتیجه گرفت که کاپ کیک‌ها شبیه یک کیک کوچک و مافین ‌ها شبیه یک نان شیرین کوچک هستند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده