ثروتسازی با هیپنوتیزم

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» غذاهای گیاهی _ آموزش چند دستور غذایی با گل کلم

غذاهای گیاهی _ آموزش چند دستور غذایی با گل کلم

غذاهایی که می‌توانید گل کلم را جایگزین محتویات پرکربوهیدرات‌شان کنید،

برنج: گل کلم را می‌توانید جایگزین برنج سفید یا برنج قهوه ای کنید. فقط کافی است گل کلم را رنده کنید و سپس بپزید.

خمیر پیتزا: گل کلم را در غذاساز خرد کنید و در تهیه خمیر پیتزا به‌کار ببرید.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

حمص:در تهیه‌ حمص می‌توانید به‌جای نخود از گل کلم استفاده کنید.

پوره‌ سیب‌زمینی: به‌جای پوره‌ سیب‌ زمینی که حاوی کربوهیدرات بالاست، پوره‌ گل کلم را جایگزین کنید.

 تورتیلا: با گل کلم خردشده به‌اضافه‌ تخم‌مرغ می‌توانید تورتیلاهای کم‌کربوهیدرات‌ تری درست کنید که در تهیه‌ لقمه، تاکو و بوریتوس کاربرد خواهند داشت.

پاستا و پنیر: ترکیب گل کلم پخته با شیر، پنیر و ادویه جایگزین مناسبی برای پاستا و پنیر یا همان مک اند چیز معروف است.


پخت گل کلم با سس پرتقالی _ آشپزی چینی

مواد لازم : برای 2 تا 4 نفر

950 گرم گل کلم سفید یا رنگی

1/2 قاشق چای خوری نمک دریا خوب

1/2 قاشق چای خوری فلفل سیاه و سفید

1/2 فنجان سس پرتقال

 1 عدد پیاز بزرگ، خرد شده

 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون

     کمی جعفری ، یا گشنیز، و یا پیاز چه خرد شده

     کمی سس تند فلفل قرمز

      کمی بادام زمینی تست شده

  فر را با 280 درجه سانتیگرادو یا 550 درجه فارنهایت روشن کنید.توی سینی پخت را کاغذ پوستی پهن کنید.

طرز تهیه :

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

گل کلم را توی سینی بریزیدو بعد 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون، نمک دریا، و فلفل سیاه را هم روی گل کلم ها بپاشید، تا مزه دار شود. سپس در فر به مدت 7 تا 8 دقیقه گذاشته و بعد گل کلم ها را برگردانده و به مدت 3 تا4 دقیقه گذاشته تا برشته شود.گل کلم را توی ظرفی بریزید وسس پرتقال را روی حرارت کمی داغ کرده و بعد به گل کلم اضافه و روی آن را با بادام و سبزی و کمی سس تزیین و سرو کنید.


گل کلم سرخ شده

مواد لازم:

1 سر گل کلم متوسط

2 عدد تخم مرغ

1 فنجان آرد همه

2 قاشق غذاخوری کره

 نمک به میزان لازم

طرز تهیه:

گل گلم را بصورت درشت ازهم جدا کنید.در یک قابلمه آب را به جوش بیاورید، نمک نمک را اضافه وگل های کلم را توی آب بریزید وروی حرارت گذاشته تا به مدت 12-15 دقیقه بجوشد.سپس توی صافی بریزید تا آب اضافه آن خارج شود. کره را توی تابه روی گذاشته تا ذوب شود. بعد گل کلم را درتخم مرغ زده شده وبعد درآرد بغلتانید وتوی روغن سرخ وطلایی کنید. سپس درکنارغذا سرو کنید.


گل کلم سوخاری شده

 مواد لازم : برای 4 نفر

800 گرم گل کلم

   2 عدد تخم مرغ

   1 قاشق چایخوری پاپریکا و پودر سیر

      آرد سوخاری به اندازه کافی

      روغن مایع به اندازه کافی

      نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

طرز تهیه :

ابتدا گل کلم را به قطعات مناسب تقسیم کنید. سپس یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و چند لیوان آب داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید.

 کمی نمک به آب اضافه کنید و پس از به جوش آمدن آب گل کلم ها را به مدت چند دقیقه داخل در آن قرار دهید. توجه داشته باشید که گل کلم ها فقط باید در حدی داخل آب جوش بمانند که کمی نرم شوند.

ماندن بیش از حد گل کلم باعث از بین رفتن بافت آن و له شدن می شود.. پس از اینکه گل کلم ها نرم شدند آنها را از آب جوش خارج کنید و آبکشی کنید. گل کلم ها را باید با یک دستمال تمیز به خوبی خشک کنید.

 یک کاسه تخم مرغ و به همراه نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به خوبی مخلوط کنید. در یک کاسه آرد سوخاری را به همراه پودر سیر و پاپریکا مخلوط کنید

یک تابه گود و جادار روی حرارت قرار دهید و به قدری روغن داخل تابه بریزید که گل کلم ها شناور باشند. حرارت زیر تابه باید کاملا ملایم باشد تا گل کلم ها به خوبی سرخ شوند.

یک تکه گل کلم بردارید و درون کاسه حاوی تخم مرغ بزنید تا تمام قسمت های گل کلم آغشته به تخم مرغ شود سپس آنرا درون آرد سوخاری بزنید و بعد داخل روغن گذاشته تا سرخ شوند. به همین ترتیب تمام گل کلم ها را سرخ کنید و با سس دلخواه سرو کنید.


گل کلم سوخاری با آرد نخودچی

مواد لازم :

1/2 قاشق چایخوری جوش شیرین یا بکینگ پودر

1/2 از یک گل کلم 

1 لیوان آرد نخودچی 

1 قاشق چایخوری پودر زنجبیل

1 قاشق چایخوری پودر سیر

پودر تخم گشنیز و فلفل به میزان دلخواه

طرز تهیه:

گل کلم را بشویید و به تکه های درشت خرد کنید ، داخل قابلمه ای آب و نمک بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید سپس گل کلم ها را داخل آب جوش بریزید و 15 دقیقه کناری قرار دهید ، پس از اضافه کردن گل کلم ، قابلمه را از روی حرارت بردارید، آرد نخودچی ، پودر زنجبیل ، پودر سیر ، جوش شیرین یا بکینگ پودرمقداری نمک و فلفل قرمز را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید سپس به این مواد مقداری آب گرم اضافه کنید تا خمیری رقیق بدست بیاید. داخل ماهیتابه روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود سپس گل کلم ها را به نوبت داخل خمیر رقیق بزنید و در روغن داغ بیندازید تا سرخ شوند.پس از سرخ شدن گل کلم ها را بر روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی شان گرفته شود سپس روی آن مقداری گشنیز خرد شده بپاشید و همراه با سس دلخواه سرو کنید.


تورتیلای گل کلم

مواد لازم

500 گرم گل کلم

   2 عدد تخم مرغ

     جعفری کمی

      نمک و فلفل به دلخواه

طرز تهیه:

 گل کلم ها را در مخلوط کن آسیاب کنید. 2/5 پیمانه کلم آسیاب شده را در مایکروفر به مدت 2 دقیقه بپزید. بعد آن را بیرون بیاورید و خوب هم بزنید. 2 دقیقه دیگر در مایکروفر قرار دهید و دوباره هم بزنید.

 بگذارید سرد شود و در آبکش کمی له کنید تا آب آن گرفته شود.تخم مرغها، نمک و فلفل را اضافه کنید. میتوانید ادویه مورد علاقه خود را هم به آن اضافه کنید.فر را روی 190درجه گرم کنید. روی سینی فر کاغذ چرب قرار دهید و خمیرها را روی آن بریزید.

بگذارید 10دقیقه در فر بپزد. سپس پشت و را کنید و 5 الی7 دقیقه دیگر در فر بماند. بعد از این که تورتیلاها سرد شد کمی در تاوه آن را سرخ کنید. با خامه ترش یا هر سسی که دوست دارید میل کنید.


ناگت گل کلم

مواد لازم

3/4 پیمانه آرد

1/4پیمانه شیر

1/2 قاشق چای خوری سرکه سفید برای سس

1/4 قاشق چای خوری نمک دریایی

   1 قاشق چای خوری سرکه سفید

   1قاشق چای خوری پودر سیر

   1عدد گل کلم

   1پیمانه سس فلفل

   4 قاشق سوپ خوری کره

طرز تهیه :

فر را روی 230 درجه گرم کنید. شیر و سرکه را با هم ترکیب کنید و بگذارید 5 دقیقه بماند. سپس آرد و سیر را اضافه کنید و خوب هم بزنید.گلچه های گل کلم را داخل مواد کنید و سپس روی سینی فرقرار دهید. آن ها را با فاصله کنارهم قرار دهید و بگذارید به مدت 20الی 25دقیقه در فر بپزد. گل کلم ها در حال پختن هستند سس فلفلی، کره، نمک و سرکه را با هم مخلوط کنید روی گاز حرارت دهید و سپس بردارید.گل کلم ها را بردارید داخل این سس بزنید و دوباره بگذارید 6 تا 8 دقیقه در فر بپزند.


مینی پیتزا گل کلم

مواد لازم

350 گرم پنیر 150 + 200

400 گرم گل کلم

 10 عدد گوجه فرنگی گیلاسی

   1 عدد تخم مرغ

   1 قاشق سوپ خوری نشاسته سیب زمینی

   1 قاشق سوپ خوری روغن زیتون

   1حبه سیر

طرز تهیه :

گل کلم را در آب نمک زده بجوشانید. آبکشی کنید و بگذارید سرد شود. گل کلم را در مخلوط کن آسیاب کنید سپس تخم مرغ، زیتون، ۱۵۰ گرم پنیر و سیر را به آن اضافه کنید. می توانید نشاسته را برای چسبناک شدن خمیر اضافه کنید.روی سینی فر کاغذ چرب قرار دهید و روی آن پودر سوخاری بریزید. خمیر را به 6 قسمت مساوی روی سینی بریزید. سپس بگذارید 15الی 20 دقیقه روی دمای 240 درجه در فر بپزد. سپس پنیر و گوجه فرنگی ها را اضافه کنید و بگذارید 5 دقیقه دیگر در فر بپزد.


املت گل کلم

مواد لازم

200 گرم گل کلم

1/2 پیمانه شیر

3 عدد تخم مرغ

 کمی جعفری ریز خرد شده

 روغن ، نمک و فلفل به میزان لازم

گلم کلم را بشوئید و ریز ریز کنید و در آب 7 دقیقه بجوشانید.سبزیجات را خرد کنید. تخم مرغ و شیر را هم بزنید و نمک را اضافه کنید.وقتی کلم ها پختند آبکشی کنید. روغن را داغ کنید و کلم ها و سبزیجات را در آن سرخ کنید.سپس شیر و تخم مرغ را اضافه کنید. یک طرفش که سرخ شد برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود. با اضافه کردن پنیر خوشمزه تر هم می شود.


درباره کل گلم

گل کلم ازجمله سبزیجات همه‌کاره‌ای است که می‌تواند به‌عنوان جایگزین غلات و حبوبات مصرف شود. با اضافه‌ کردن گل کلم به رژیم‌ غذایی خود نه‌ تنها مصرف سبزیجات‌ را بالاتر می‌رود، بلکه انتخاب مناسبی برای کسانی است که از رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات استفاده می‌کنند، چراکه گل کلم به‌نسبت غلات و حبوبات کربوهیدرات خیلی کمتری دارد. برای مثال، 1 پیمانه گل کلم حاوی 5 گرم کربوهیدرات است، درحالی‌که میزان کربوهیدرات همین مقدار برنج به 45گرم می‌رسد، یعنی 9 برابر بیشتر از گل کلم

 از خواص گل کلم این است که گل کلم منبعی غنی از آنتی اکسیدان هایی است که از سلول‌های بدن در برابر اثرات زیان‌بار رادیکال‌های آزاد و حملات التهابی محافظت می‌کند. این ماده‌ی غذایی مانند سایر سبزیجات چلیپایی دارای مقادیر فراوانی گلوکوزینولات و ایزوتیوسیانات است که موجب کاهش سرعت رشد سلول‌های سرطانی می‌شوند. مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که گلوکوزینولات و ایزوتیوسیانات قادرند از بدن در برابر سرطان کولون، سرطان ریه، سرطان سینه و سرطان پروستات محافظت کنند.

گل کلم همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌های کاروتنوئید و فلاونوئید است که خاصیت ضدسرطانی دارند و نیز در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مختلفی مانند بیماری‌های قلبی مؤثرند. به‌علاوه، گل کلم یکی از منابع سرشار از ویتامین C است که خود دارای کارکردهای آنتی‌اکسیدانی است و به‌دلیل برخورداری از خواص ضدالتهابی موجب تقویت سیستم ایمنی و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان می‌شود.

خواص گل کلم مختلف‌اند و گویا باعث می‌شوند گل کلم در کاهش وزن مؤثر باشد. یکی اینکه هر پیمانه گل کلم فقط حاوی 25 کالری است. به این معنی که مصرف زیاد این ماده‌ غذایی موجب اضافه‌وزن نمی‌شود و همچنین جایگزین کم‌کالری مناسبی برای مواد غذایی پرکالری مانند برنج و آرد است. حتما می‌دانید که کاهش کالری دریافتی جهت کنترل وزن الزامی است

گل کلم به‌دلیل فیبر بالا گوارش را کند و احساس سیری ایجاد می‌کند و در نتیجه فرد به‌طور خودکار به مصرف کالری کمتری طی روز روی خواهد آورد. خاصیت دیگری که در گل کلم به کاهش وزن کمک می‌کند، پرآب‌بودن این ماده‌ی غذایی است. 92 درصد وزن گل کلم از آب تشکیل می‌شود و این درحالی است که مصرف مواد غذایی پرآب و کم‌کالری با کاهش وزن بی‌ارتباط نیست.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده