بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» لازانیای بادمجان و با سس مارینارا کلاسیک

لازانیای بادمجان و با سس مارینارا کلاسیک

معمولا ما از بادنجان در بورانی یا نرگسی یا بصورت خورشت از آن استفاده می کنیم ولی شما میتوانید با کمی گشتن در اینترنت صدها دستور تهیه غذا با بادنجان را بیابید و آن را تهیه و در کنار اعضای خانواده از خوردن ان لذت ببرید و با همین روش میتوانید بجای بادنجان از کدو سبز هم استفاده کنید.لایه های بادمجان با قطعه نازک جایگزین گوشت در این دستور العمل پنیر لازانیا می شوند.

مواد لازم : برای 4 نفر 


200 گرم یا 2 پیمانه پنیر موزارلا رنده شده  

100 گرم یا 1 پیمانه پنیر پارمزان رنده شده 

125 گرم یا1پیمانه آرد چند منظوره

1/2 قاشق چایخوری پونه کوهی خشک یا اورگانو 

1/2 قاشق چایخوری ریحان خشک شده

1/2 قاشق چایخوری پودر سیر  

2/5 پیمانه سس مارینارا (طرز تهیه پایین یادداشت)

2 پیمانه یا 480 میلی لیتر روغن گیاهی

2 عدد بادمجان متوسط

1 قاشق غذا خوری نمک دانه درشت 

2 قاشق غذا خوری ریحان تازه خرد شده   

8 تکه پنیر موزارلا تازه  

دمای فر را بر روی 180 درجه سانتیگراد یا 350 درجه فارنهایت روشن کنید.

طرز تهیه:

بادمجان ها را به قطعات باریک یک سانتی متری برش دهید.برش های بادمجان را بصورت تکی بر روی دستمال قرار دهید. بر روی پشت و روی بادمجان ها نمک دانه درشت بپاشید.

دستمال دیگری بر روی بادمجان ها قرار دهید و جسم سنگینی را بر روی آن قرار دهید تا رطوبت بادمجان خارج شود. اجازه دهید بادمجان ها در این حالت به مدت 30 دقیقه بمانند.

سپس بادمجان ها را با دستمال خشک کنید و نمک ها را از روی آن پاک کنید. سپس بادمجان ها را در ظرفی بریزید.در ظرفی جداگانه آرد، اورگانو، ریحان، پودر سیر و فلفل را خوب مخلوط کنید.

روغن گیاهی را در ماهیتابه ای بزرگ بریزید و اجازه دهید خوب داغ شود.بادمجان ها را در مخلوط آرد بغلطانید و آرد اضافی را از آن بگیرید.

بعد بادمجان ها را در روغن تا وقتی که هر دو طرف آن طلایی شود، سرخ کنید. سپس روغن اضافی را با دستمال بگیرید.

1 پیمانه سس مارینارا را در کف ظرف پخش کنید تا تمام ظرف را به خوبی بگیرد. برش های بادمجان را بر روی سس قرار دهید و سپس روی آنها را با سس مارینارا بپوشانید. ریحان خرد شده را اضافه کنید و حدود یک سوم پنیر موزارلا و پارمزان رنده شده را روی آن بریزید. لایه ها را ادامه دهید و در لایه آخر پنیر موزارلا تازه و پارمزان قرار دهید.

غذا را به مدت 30 دقیقه تا وقتی که موزارلا ذوب و طلایی شود، بپزید.غذا را با یک سالاد یا سبزیجات بخارپز شده و سس کم کالری سرو کنید.


سس مارینارای کلاسیک

مواد لازم :


793 گرم گوجه فرنگی

1/4 فنجان روغن زیتون فوق العاده باکره

7 حبه سیر ، پوست کنده و خرد شده

1 فلفل قرمز خرد شده

1 قاشق چایخوری نمک کوثر

1 مشت برگ ریحان تازه یا 1/4 قاشق چای خوری پونه کوهی خشک ، بیشتر برای طعم دادن

آماده سازی:


گوجه فرنگی ها را درون یک کاسه بزرگ بریزید و بعد از خردن کرده با 1 فنجان آب توی تابه ایی بریزید و روی حرارت گذاشته تا گوجه فرنگی پخته و آب اضافه آن کشیده شود.


در یک ماهی تابه جدا روی حرارت متوسط ​​، روغن را گرم کنید. وقتی داغ شد سیر را اضافه و تفت داده تا عطر سیر آزاد شود و بعد گوجه فرنگی ، آب گوجه فرنگی رزرو شده را اضافه کنید. تکه های فلفل قرمز یا فلفل قرمز ، پونه کوهی (در صورت استفاده) و نمک را اضافه کنید. هم بزنید


پیاز ریحان ، از جمله ساقه ، را روی سطح قرار دهید (مانند گل). بگذارید پژمرده شود ، سپس در سس فرو بریزید. سس را بزنید تا غلیظ شود و روغن روی سطح آن یک نارنجی عمیق باشد ، حدود 15 دقیقه. (در صورت استفاده از پونه کوهی ، بعد از 10 دقیقه ضدعفونی سس را مزه دار کنید ، در صورت لزوم نمک و پونه کوهی اضافه کنید.) از ریحان و شیلی (در صورت استفاده) خودداری کنید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده