خرید از سراسر دنیا


» پاپ کورن کره بادام زمینی کاراملی

پاپ کورن کره بادام زمینی کاراملی

پاپ کرن (پف فیل) جدا از اینکه به عنوان یک تنقلات سالم و خوشمزه است و می‌تواند برای سلامتی شما نیز مفید واقع شود. بجای خوردن چیپس و پفک ، از پاپ کورن استفاده کنید.این خوراکی خوشمزه و لذیذ دارای فواید بسیاری برای سلامتی شما است.پاپ کرن از محبوب ترین تنقلات سالم خانواده‌های اروپایی و آمریکایی است. پاپ کورن دارای خواص مفیدی برای بدن می‌باشد.


موادلازم : 10-11 فنجان

2/3 فنجان بادام زمینی خشک بو داده، اختیاری

1/2 فنجان عسل

1/2 فنجان شکر دانه ریز

1/4 قاشق چای خوری نمک

2/3 فنجان کره بادام زمینی خامه ایی

  10 فنجان ذرت بو داده


طرز تهیه :

توی سینی را با کاغذ پوستی و یا سلفون بپوشانید. 12-10 فنجان ذرت بو داده و بادام زمینی را در یک کاسه بزرگ بریزید.

عسل و شکر را با هم در یک ماهی تابه متوسط بریزید و روی حرارت متوسط قرار داده هم بزنید. پس از اینکه شروع به حباب زدن کرد، نمک و بادام زمینی و کره بادام زمینی را هم اضافه و هم زده تا کره ذوب و صاف گردد.


از روی حرارت برداشته تا کمی سرد شود ، مخلوط کره بادام زمینی را کم کم به ترکیب پاپ کورن اضافه و مخلوط کنید. سپس توی سینی پهن کرده و گذاشته تا سرد شود.


نکته :

پخت سنتی دانه­ های ذرت بدلیل شکل کروی خود سطح تماس کمی با بدنه ظرف پخت دارند.از اینرو قسمتی از دانه ­ها که با ظرف تماس دارد Over Heat می­شود در حالیکه سایر سطوح هنوز به این سطح دمایی نرسیده­ اند.

فرآیند انفجار از پوسته­ های ترک خورده مجاور بدنه ظرف که Over Heat شده ­اند. آغاز شده و تا بخش­ هایی از هسته ادامه می ­یابد.

سطوح بیرونی دانه ذرت که هنوز به مرحله انفجار نرسیده به صورت نیم پخته و پاپ نشده باقی همزمان با افزایش دما در دانه­ ها برای پاپ شدن بخشی از رطوبت موجود در دانه­ ها قبل از Over Heat شدن تبخیر شده و این عاملی برای سفت­تر شدن پاپ کورن می­ گردد.


روش جدید 

پاپ شدن با ماکروویو دیگر مشکل کمبود سطح تماس انتقال حرارت بین دانه و منبع گرما را نداریم.انرژی بصورت امواج ریز ( MicroWave ) از همه طرف به سطح و درون دانه نفوذ می­ کنند و تقریباً همه مولکول­ های آب را Over Heat می کنند.

باعث ترکیدن ذرت می شود که این عمل سبب می شود گل ذرت باز یا شکفته شود و لذا حجم پاپ کورن به مراتب بیشتر از روش سنتی خواهد بود.

میزان حرارت در زمان بسیار کوتاهی ( کمتر از 3 دقیقه ) به حد انفجار میرسد، رطوبت کمتری تبخیر می­ شود و لذا پاپ کورن­ هایی درشت­ تر و نرم­ تر بدست می ­آید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده